העורך הראשי של "פורבס" מגלה את סוד ההצלחה של המגזין

גלי המחאה החברתית במערב לא מפריעים לאנשים להתעניין בחיי העשירים והמפורסמים ■ רנדל ליין, העורך הראשי של מגזין העסקים האמריקאי "פורבס", מגלה את סודות ההצלחה של המגזין גם בעידן האינטרנט והמובייל

רנדל ליין / צילום: נועה מגר
רנדל ליין / צילום: נועה מגר

"בום", צייץ בטוויטר בסוף השבוע האחרון רנדל ליין, העורך הראשי של מגזין העסקים האמריקאי החשוב "פורבס". "הגיליון שעל שערו מופיעה ג'סיקה אלבה נקרא על-ידי 8.3 מיליון קוראים, והוא המהדורה הנקראת ביותר של "פורבס" אי-פעם. הפרינט מת? בקושי".

ליין גאה מאוד בגיליון שבו מתנוססת השחקנית על דפי המגזין שהוא עורך, שיצא סמוך לביקורו בישראל ביוני האחרון. רבים מהמגיבים לציוץ מלא הסיפוק שלו גלגלו עיניים וטענו כי אין זו חוכמה לשים את אלבה על השער, וכי המראה המצודד שלה, שבדרך-כלל מעטר מגזיני אופנה ולא מגזין כלכלי נחשב, מהווה פיתוי קל, אך בעיני ליין מדובר בגיליון שמייצג את המהות של "פורבס" כפי שהיא היום.

"אלבה עומדת בראש רשימת '50 הנשים העשירות ביותר שעשו זאת בזכות עצמן (סלף מייד - ל"א)'", הוא אומר בריאיון מיוחד ל"פירמה" שנערך בירושלים, במסגרת ועידה של קהילת ROI אשר אליה הוזמן כדי להיות אחד מנואמי המפתח. "לפני 10 שנים לא היינו עושים גיליון כזה. אז רשימת הנשים העשירות ביותר הייתה כוללת יורשות, אלמנות, 'נשים של' ואת אופרה. עכשיו מצאנו 50 נשים שהשיגו את ממונן בכוחות עצמן, וכל אחת מהן שווה יותר מרבע מיליארד דולר".

לדבריו, "אלבה בנתה במו-ידיה עסק לייצור חיתולים (honest) ששווה מיליארד דולר. הנוכחות שלה ברשימה לא קשורה בשום אופן להיותה כוכבת קולנוע. המפתח שלנו ב'פורבס' הוא ההשראה. המותג 'פורבס' מורכב מהחלום האמריקאי וגם הישראלי - שאם יש לך רעיון טוב, אתה יכול לעשות את זה".