כלכלן: "אם לא תקנו היום את מניית אפל - אתם משוגעים"

ג'ף ריבס, יום אחרי המסחר המשוגע במניית אפל וההערה התמוהה של המנכ"ל טים קוק: "איך אומרים? תהיו חמדנים כשכולם מבוהלים"

טים קוק / צילום: רויטרס
טים קוק / צילום: רויטרס

"אם אתם לא קונים היום את מניית אפל - אתם משוגעים". כך כותב ג'ף ריבס, פרשן כלכלי במרקטווץ', לאחר שאפל נפלה אמש בוול סטריט בכ-13% בפתיחת המסחר ואז התאוששה. הוא ממליץ למשקיעים לקנות במהירות את המניה היום (ג').

"איך אומרים? תהיו חמדנים כשכולם מבוהלים", ממשיך ריבס. "הפוזיציות הכי טובות מתחילות בתנאי שוק גרועים. אפל סגרה את יום המסחר אתמול בירידה של 2.5% ל-103 דולר. השיא שלה השנה היה 135 דולר, אז היא עדיין מציאה גדולה".

ריבס טוען שהמניה "לא יקרה" ומונה 5 סיבות לקנות אותה לטווח ארוך:

1. החששות מסין מנופחים - מכירות אפל בסין זינקו ב-112% ל-13.2 מיליארד דולר ברבעון הפיסקלי השלישי. מנכ"ל החברה, טים קוק, שיתף אמש את ג'ים קריימר מ-CNBC בנתונים חלקיים לרבעון הנוכחי וטען כי מכירות האייפון הואצו בסין. קוק, אגב, הסתבך באימרה זו שכן קריימר שותף בקרן השקעות שמחזיקה במניית אפל, כך שייתכן שהוא עבר על חוקי ני"ע בארה"ב.

2. החולשה היחסית במכירות האייפון לאחרונה כבר מגולמת במניה. התמחור של אפל היום הוא הזול ביותר מזה שנים, כאשר מכפיל הרווח העתידי שלה עומד על 11 ומכפיל המכירות העתידי על 2.5 - מכפילים נמוכים בהשוואה לשנים האחרונות.

3. "תשואה להון מטורפת" - ריבס טוען שאסור לטעות בתשואת הדיבידנד של אפל שעומדת על פחות מ-2%, כיוון שהחברה מבצעת רכישה חוזרת של מניותיה, מה שמהווה סוג של דיבידנד למשקיעים (הפעולה מגדילה את הרווח למניה בשל דילול המניות בשוק). רק ברבעון החולף רכשה אפל מניות שלה ב-13.8 מיליארד דולר.

4. לאפל יש מזומנים בהיקף 200 מיליארד דולר. מדובר בסכום בלתי נתפס שממשיך לגדול וישמש את החברה להשקעות עתידיות.

5. אפל תרוויח מה"ריצה לביטחון" - בזמנים בעייתיים בשוקי המניות, משקיעים נוטים להיצמד למניות איכותיות יותר. המסחר אתמול באפל הוכיח זאת: מנפילה של 13.5% בפתיחה לירידה של 2.5% בסגירה, מה שמראה כי משקיעים רבים מתלהבים מהתמחור הנוכחי של המניה וממהרים לקנות אותה.