רשות השידור: שמעון אלקבץ ימונה לעורך הראשי

יחליף בתפקיד את יונה ויזנטל ■ הכנ"ר, פרופ' דוד האן, מבקש לפצל את תפקיד העורך הראשי של רשות השידור לשני תפקידים, ולצד אלקבץ שישמש כעורך, למנות את ברי בר-ציון למנהל שיוביל את הליך הפרישה

מנהל קול ישראל, שמעון אלקבץ, ימונה לתפקיד העורך הראשי של רשות השידור. ל"גלובס" נודע כי הכנ"ר, פרופ' דוד האן, החליט כי אלקבץ ימונה לתפקיד במקומו של יונה ויזנטל שהודיע על פרישתו.

עם זאת, על-פי ההערכה, לא כל הסמכויות בהן החזיק ויזנטל יועברו לאלקבץ, והוא ישמש בעיקר בתפקיד העורך, בעוד שנראה כי סמכויות ניהול הפירוק לא יועברו אליו.

ויזנטל הודיע כבר לפני כחודש על כוונתו לעזוב את התפקיד, ככל הנראה לאור תיקון החקיקה שעבר בכנסת וצמצם את כוחו אל מול המנכ"ל הזמני של התאגיד, שסמכויותיו הורחבו משמעותית.

מינויו של אלקבץ טעון את אישור בית המשפט, ועל-פי ההערכה, שמו יוגש בימים הקרובים.

אלקבץ שימש בעבר כראש מינהל התרבות, היה ממקימי רדיו דרום ודרום 101.5FM ובכיר ברשת "מעריב" ובגלי צה"ל.

התפקיד יפוצל?

בתוך כך נודע כי הכנ"ר, פרופ' דוד האן, מבקש לפצל את תפקיד העורך הראשי של רשות השידור לשני תפקידים, ולצד אלקבץ שישמש כעורך, למנות את ברי בר-ציון למנהל שיוביל את הליך הפרישה ברשות.

בר-ציון ניהל בעבר את תוכנית ויסקונסין בירושלים והיה לפני כ-4 שני מועמדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לתפקיד נציב שירות המדינה. לאור תלונות שונות שהופנו נגדו, בהן על קרבתו לכאורה לנתניהו, בחר אז בר-ציון להסיר את מועמדותו לתפקיד נציב שירות המדינה, בטענה כי מנסים להתנכל לו ולפגוע בעבודתו. יש לציין כי לא נמצא רבב בהתנהלותו.

בר-ציון ניהל את "אמין", שהפעילה את תוכנית אורות לתעסוקה (תוכנית ויסקונסין) בירושלים, אשר זכתה לביקורות קשות מאוד, ובסופו של דבר הוחלט להפסיקה על-ידי רוב בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת.

בין השנים 2008-2004 כיהן בר-ציון כמנהל מיוחד של בית-חולים ביקור חולים בירושלים. גם בגין פעילות זו, לפי הערכות, התקבל תלונה אצל המבקר. עם זאת, לדברי מקרוביו של בר-ציון, הוא הצליח להציל את בית-החולים מפשיטת-רגל ולהבריאו.

בסוף שנות ה-90 כיהן בר-ציון כיועץ בכיר למנכ"ל משרד האוצר ועבד עם כמה מהם, לרבות שמואל סלבין, אשר נחשב למקורבו, ובן ציון זילברפרב. במהלך שנות ה-90 הוא ניהל את רשת "ידיעות תקשורת" מבית "ידיעות האחרונות".

לבר-ציון יש תואר ראשון בכלכלה ובמינהל עסקים בהצטיינות ותואר שני במינהל עסקים מהאוניברסיטה עברית בירושלים. כמו כן, בר-ציון הוא בעל תואר שני במינהל ציבורי מאוניברסיטת הרווארד היוקרתית.

מהכנ"ר טרם נמסרה תגובה.