קמהדע: ההכנסות יקפצו בעקבות הרחבת ההסכם עם בקסלטה

מגדילה את רף המכירות המינימליות של ה-Glassia בכ-50 מיליון דולר נוספים ומרחיבה את אספקת המוצרים עד סוף 2018

חברת הביומד קמהדע , המייצרת מוצרים המבוססים על חלבוני פלסמה, המתמקדת בתרופות יתום, מדווחת על הרחבה שלישית להסכם אספקת תרופת ה"גלסיה" לבקסלטה, שהתפצלה לאחרונה מחברת בקסטר. זאת, כחלק מההסכם האסטרטגי שנחתם עם בקסטר באוגוסט 2010.

במסגרת הרחבת ההסכם, קמהדע הגדילה בכ-50 מיליון דולר את רף ההכנסות המינימליות ממכירת Glassia, מוצר האלפא-1 אנטיטריפסין (AAT) של החברה, הניתן בתמיסה נוזלית במצב מוכן לעירוי, המאושר כטיפול כרוני משמר במבוגרים בעלי נפחת קלינית חמורה כתוצאה מחסר גנטי ב-AAT עד סוף 2018.

כתוצאה מכך, קמהדע צופה כי סך ההכנסות הצפוי מהסכם זה, החל מאוגוסט 2010 ועד סוף שנת 2018, יגדל למינימום של 240 מיליון דולר בהשוואה למינימום של 110 מיליון דולר, כפי שצוין בהסכם המקורי שנכנס לתוקפו ב-2010 ומינימום של 191 מיליון דולר כפי שדווח בהרחבת הסכם זה בספטמבר 2014. 

עוד מדווחת קמהדע כי כחלק מההסכם, אספקת ה-Glassia לבקסלטה הוארכה עד סוף 2018 והמעבר לתשלומי התמלוגים עבור Glassia, אשר תיוצר על ידי בקסלטה, אינו צפוי להתחיל לפני שנת 2019. עד אז, קמהדע תמשיך לייצר Glassia להפצה על ידי בקסלטה. 

בשנת 2010, קמהדע ובקסטר (כיום בקסלטה) חתמו על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי בלעדי להפצת ה-Glassia ומתן רישיון למוצר זה. במסגרת ההסכם, בקסלטה הוכרה כמפיץ הבלעדי של Glassia בארה"ב, קנדה, אוסטרליה וניו זילנד, ובעלת רישיון לייצור ה-Glassia באמצעות הידע הטכנולוגי של קמהדע, במתקני הייצור של בקסלטה, לשם מכירתה במדינות הללו.

"אנו שמחים מאד להודיע על הרחבה שלישית זו להתחייבות הרכישה של בקסלטה במסגרת ההסכם האסטרטגי איתה, הנותנת תוקף לחדירת מוצר ה- Glassia לשווקים בארה"ב ומדגישה את חוזקו של שיתוף הפעולה שלנו עם בקסלטה. הבטחת ההכנסות עד סוף 2018 מאפשרת לנו ראות טובה יותר באשר להכנסות בשנים הקרובות. הרחבת הייצור עד סוף 2018 מהווה יתרון משמעותי שכן תהליך הייצור המשופר שלנו, שאושר לאחרונה, מבטיח יעילות ומשפר את שיעורי הרווח הגולמי שלנו עבור Glassia", ציין עמיר לונדון, מנכ"ל קמהדע.

"הגדלה זו של ההתחייבות להכנסות בהיקף מינימלי עד סוף 2018 מחזקת את יכולתנו לעמוד ביעד ההכנסות בהיקף של 100 מיליון דולר שהצבנו לעצמנו עד לסוף 2017, הנובע מגידול במספר חולי ה-AATD המטופלים ב-Glassia בארה"ב".