הבורסה ננעלה בעליות קלות; קבוצת דלק הוסיפה 2.8%

מגמה מעורבת בוול סטריט ■ חודש אוקטובר מסתמן כחזק ביותר מזה 4 שנים ■ המלצת קנייה לטאואר ■ יצחק תשובה מאמין כי מתווה הגז יאושר "תוך ימים ספורים"

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (ג') במגמה חיובית, בסיומו של יום תנודתי. מדדי וול סטריט נסחרים במגמה מעורבת. מחזור המסחר הסתכם בכ-919 מיליון שקל.

חודש אוקטובר מסתמן כחזק ביותר מזה 4 שנים, לאחר שמדדי המניות המובילים רשמו עליות חדות בשבועות האחרונים. מדד ה-S&P הוסיף לערכו כ-6% עד כה, הנאסד"ק טיפס ב-5.8%, הניקיי טיפס בכ-5% ומדד ה-CSI 300 הסיני טיפס בכ-11%. זאת למרות נתונים כלכלים שממשיכים להצביע על האטה בכלכלה הגלובלית.

יניב חברון, הכלכלן הראשי של אקסלנס, לא צופה התאוששות במשק בעתיד הקרוב ומזהיר את המשקיעים מביצועי הבורסה המקומית. "התדרדרות ממושכת במצב הביטחוני צפויה לפגוע בפעילות הכלכלית המקומית. עדיין לא ברור האם רצף האירועים הביטחוניים האחרונים הינו גל טרור קצר מועד, או שמא אנו עומדים בפני תקופת הסלמה ממושכת. במידה והאפשרות השנייה היא זו העומדת בפנינו, צפויה הכלכלה המקומית לסבול מהאטה, וזה אם להיות עדינים", כותב חברון.

יו"ר הבורסה אמנון נויבך טוען בראיון למגזין "בנקאות" שלריכוזיות בענף ניהול ההשקעות ישנה השפעה "חמורה" על הבורסה, וכמובן על כספי הפנסיה של החוסכים בישראל. נויבך התייחס גם לשינוי מבנה הבעלות על הבורסה ואמר: "אנחנו עובדים על המהלך הזה בתיאום עם רשות ני"ע. אחרי שגיבשנו את מתווה החלוקה וקיבלנו את הסכמת החברים, המהלך עבר לפן הרגולטורי אשר נמצא באחריות רשות ניירות ערך. יו"ר הרשות רואה במהלך זה צעד הכרחי ועושה מאמצים רבים לקדם אותו מול שר האוצר וועדות הכנסת".

לדבריו, הנהלת הבורסה לא זנחה את השינוי בימי המסחר והתאמתו לחו"ל, קרי ביטול המסחר בימי ראשון וקיום מסחר באופן חלקי ביום שישי תוך הארכת שעות המסחר בשאר הימים. "אם רוצים להיות חלק מהעולם", אומר נויבך, "צריך להתאים את ימי המסחר, כלומר לסחור בימים שני עד שישי. בגלל היעדר מעורבות של משקיעים זרים בימי ראשון, אנחנו מזהים נפחי מסחר יותר נמוכים ועלויות המסחר יותר גבוהות, ואילו בימי שישי אין לזרים יכולת לפעול כאן. התאמת ימי המסחר היא גם אחד התנאים להיכנס למדדים של MSCI. זה תהליך שדורש היערכות ארוכה, כולל של הבנקים, ואם נגיע לכך, זה לא יקרה לפני תחילת 2017".

 

בית ההשקעות האמריקאי דרקסלר המילטון השיק אמש סיקור על מניית טאואר . ההמלצה עומדת על "קנייה", במחיר יעד של 28 דולר, פרמיה של מעל 100% על מחיר הנעילה אמש בוול סטריט.

בעל השליטה בקבוצת דלק יצחק תשובה הוקלט בשבוע שעבר בכנס אנליסטים כמי שמאמין כי הממשלה תאשר סופית את מתווה הגז "כבר בימים הקרובים". נציין גם את רציו , אבנר ודלק קידוחים .

מניות הבנקים נסחרו במגמה מעורבת היום לאחר שריכזו אתמול עניין שלילי וירדו במחזורי מסחר גדולים. נציין את פועלים ולאומי

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]