גולן טלקום תובעת את מנכ"ל הוט מובייל לשעבר בגין לשון הרע

אברשה בורשטיין, מנכ"ל מירס לשעבר שהפכה להוט מובייל, שלח מכתב לרה"מ ולראשי משרד התקשורת, בו תקף את התנהלותה של גולן טלקום ■ בתגובה תובעת אותו החברה ב-100 אלף שקל

מיכאל גולן / צילום: איליה מלניקוב
מיכאל גולן / צילום: איליה מלניקוב

חברת גולן טלקום הגישה תביעת לשון הרע והוצאת דיבה נגד אברשה בורשטיין, מנכ"ל הוט מובייל לשעבר, על סך 100 אלף שקל. התביעה הוגשה נגדו בעקבות מכתב ששלח לראש הממשלה ולשר התקשורת בנימין נתניהו, ובו הוא תוקף בחריפות את גולן טלקום על אופן התנהלותה בשוק. המכתב פורסם בכלי התקשורת והכה גלים בשל חריפות הטענות של בורשטיין.

גולן טלקום טוענת כי המכתב ששלח בורשטיין (שהיה גם מנכ"ל מירס שבהמשך הפכה להוט מובייל) - ואשר העתק ממנו הועבר גם לסמנכ"ל הכלכלה במשרד התקשורת, הרן לבאות, ולמנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר - כולל אי-דיוקים, פרסומים שקריים, סילופים והשמצות של ממש, אשר נדמה כי כל מטרתם היא לפגוע בתובעת ולהוציא דיבתה רעה.

כך, למשל, נטען במכתב של בורשטיין כי "מאחר שגולן לא השקיעה בתשתיות ולא השקיעה במערך תחזוקה לאתריה, היא יכלה למכור את השירותים שלה במחירים לא ריאליים מהזווית של מפעיל בעל תשתית. הדבר הוליך להעמדת מחיר השירות בשוק שאינו מכסה את ההוצאה השוטפת ואת החזר ההשקעה בתשתית. זהו מצב הרה-אסון לתעשייה, משום שהיא לא יכולה להפיק פרמיה ראויה על ההשקעה, והיא מתנדנדת בין רווח זעום להפסד".

לדברי גולן, פסקה זו שקרית ומטעה, מאחר שהחברה השקיעה סכומי-עתק לשם הקמת תשתיות, והנתבע - שהיה מנכ"ל של חברה מתחרה - מודע לכך היטב.

טענה נוספת שמופיעה במכתב של בורשטיין, ואשר עליה יצא קצפה של גולן, היא: "התוצאה היא שאלפי עובדים פוטרו אצל המפעילים וספקיהם, וערך המפעילים ירד בערך פי 10 ויותר. גולן, שהיה צריך להזרים מאות מיליוני שקלים למשק דרך השקעותיו, לא עשה כן".

מיכאל גולן טוען כי גם זו פסקה שקרית ואף מסיתה, כיוון שגולן השקיעה סכומי-עתק בתשתיות סלולר, ועל כן הטענה שפוטרו אלפי עובדים או שנגרם נזק למשק הישראלי הינה הטעיה מכוונת שנעשתה בזדון.

לא ניתן היה לקבל את תגובתו של בורשטיין.