ארה"ב: הוצאות הצרכנים עלו ב-0.1%, הפעילות בשיקגו התרחבה

ההוצאות על מוצרים בני קיימא כגון כלי רכב עלו ב-0.6% וההוצאות על שירותים עלו ב-0.3% ■ הכנסות משקי הבית עלו גם הן בשיעור של 0.1% בספטמבר, העלייה הנמוכה ביותר מאז מארס השנה ■ הכלכלנים בשוק ציפו לעלייה של 0.2% בהוצאות ובהכנסות הצרכנים ■ מדד ה-PMI של שיקגו עלה ל-56.2 נקודות, מעל הצפי ■ מדד סנטימנט הצרכנים עלה ל-90 נק' באוקטובר

קניות, צרכנות / צלם: רויטרס
קניות, צרכנות / צלם: רויטרס

בארה"ב פורסמו היום (ו') לפני פתיחת המסחר בוול סטריט נתוני הכנסות והוצאות הצרכנים האמריקאים. ע"פ הנתונים שפרסמה לשכת המסחר, הוצאות משקי הבית עלו בשיעור של 0.1% בספטמבר, העלייה הנמוכה ביותר מתחילת השנה. זאת בעיקר בשל הירידה החדה במחירי הדלק. עם זאת, ההוצאות על מוצרים בני קיימא כגון כלי רכב עלו ב-0.6% וההוצאות על שירותים עלו ב-0.3%. מנגד, ההוצאות על מוצרים שאינם בני קיימא כגון מוצרי הדלק, ירדו ב-0.3%. אנליסטים בשוק ציפו לעלייה של 0.4% בהוצאות הצרכנים לאחר עלייה של 0.4% באוגוסט. 

הכנסות משקי הבית עלו גם הן בשיעור של 0.1% בספטמבר, העלייה הנמוכה ביותר מאז מארס השנה. הכלכלנים בשוק ציפו לעלייה של 0.2%.

מהנתונים עולה עוד כי החיסכון של משקי הבית עלה קלות בספטמבר ובשיעור שנתי ב-4.8%, שיא של 5 חודשים.

אחרי פתיחת המסחר פורסם מדד מנהלי הרכש של שיקגו, שחזר לטריטוריה המצביעה על התרחבות בפעילות הכלכלית כאשר רשם קריאה של 56.2 נקודות באוקטובר, לעומת קריאה של 48.7 נקודות בספטמבר. בשוק ציפו לקריאה של 49.5 נקודות. נזכיר, קריאה מעל 50 נקודות מעידה על התרבות כלכלית וקריאה מתחת לרמה זו מעידה על התכווצות.  

בהמשך פורסם מדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישגן, שרשם קריאה של 90 נקודות באוקטובר, מעל הקריאה באומדן הקודם שעמדה על 87.2 נקודות, אך מתחת לצפי בשוק שעמד על קריאה של 92.6 נקודות.