מתקפת המשובצים: טרנד המשבצות כובש החורף את המלתחה

השיגעון המשובץ משתלט (שוב) על המלתחה החורפית - מהמראה הקלאסי של המשבצות הנוסטלגיות ועד סגנון הגראנג' הזוהר

מבול המשבצות שהשתלט בימים אלה על המדפים והקולבים בחנויות מוכיח שוב שבמונחים אופנתיים, קשה לחשוב על הדפס על-זמני אחר שמעורר כל עונה מחדש כל-כך הרבה אסוציאציות והשראות.

מאז זמנם של השבטים הסקוטים הקדומים, דרך המשבצות הבריטיות השמרניות ועד הפאנק שאימץ אותן בחום, או נגני סיאטל שהעדיפו את המראה המשובץ הפתוח והמרושל - הדבר היפה במשבצות הוא שהן לעד יישארו רלוונטיות.

את הליטוש הסופי לכל קולקציה מעניקות המשבצות הקלאסיות בדמות מכנסיים, ז'קטים וחצאיות, במגוון שופע של וריאציות, גזרות, צלליות ודוגמאות. אך בתוך כל השפע הזה, שולטת העונה בעיקר השראת המראה הבריטי, המאופיין בשילוב הקלאסי של האדום-שחור-לבן, המחוספס והאורבני, כך שהבשורה האופנתית המשובצת יוצאת מהמשרד אל הרחוב, בסגנון הגראנג' הזוהר, ובהשראת עולם המוזיקה והעיר הגדולה.

את הלך-הרוח הנונשלנטי מאזנים ז'קטים מחויטים ומעילי צמר ארוכים, באיפוק אלגנטי של קשת צבעים חורפית כמו ירוק, אפור וכחול, הפופולריים מאוד החורף הזה.

כדאי לזכור: דוגמאות הבד המשובצות הן לא רק פרט אסתטי, אלא אלמנט מהותי בבגד המשפיע על דמותה של הלובשת. נשים גבוהות, למשל, יעדיפו משבצות גדולות יותר בצבעוניות דומיננטית, המשדרות יציבות ונוכחות סימטרית. לנשים נמוכות מומלץ לאמץ משבצות צפופות וקטנות.

כך או כך, המפתח להתאמה המדויקת הוא פרופורציה נכונה בין גודל המשבצות לממדי הגוף, ובכל מקרה רצוי להקפיד על מינון סביר של משבצות במראה אחד.