עיריית תל-אביב מזהירה בעלי נכסים הגובלים בכיכר גבעון

העירייה מנסה לדרבן את בעלי הנכסים לשפץ את חזיתות המבנה באמצעות תמריצים כלכליים, ומזהירה כי מי שלא ישפץ את המבנה לא יוכל להאריך את הסכם החכירה הקיים שעתיד לפוג ב-2025

תל אביב / צילום: תמר מצפי
תל אביב / צילום: תמר מצפי

עיריית תל-אביב-יפו מנסה לדרבן את בעלי הנכסים הגובלים בכיכר גבעון במרכז העיר לשפץ את חזיתות המבנה באמצעות תמריצים כלכליים. במקביל, מזהירים בעירייה את בעלי הנכסים כי מי שלא ישפץ את המבנה לא יוכל להאריך את הסכם החכירה הקיים שעתיד לפוג ב-2025.

על פי הודעה שפרסמה היום העירייה, בעלי הנכסים במתחם גבעון שישפצו את המבנים יוכלו לחתום על הארכת חוזי החכירה עד שנת 2075. עוד נמסר מהעירייה כי במסגרת השיפוץ ניתן יהיה לקבל גם הגדלה של זכויות בנייה לבניינים הקיים וזאת על פי תב"ע 2465 א' המאפשרת מתן זכויות בנייה עד לגובה של 7 קומות.

בעירייה מדגישים כי ניצול זכויות הבנייה האמורות מותנה בחתימה מיידית של בעלי המבנים על חוזה שיפוץ החזיתות. "המהלך נועד לעודד את בעלי הנכסים שחזיתם פונה לכיכר גבעון, אשר שופצה בהשקעה משמעותית ונפתחה לאחרונה לרווחת הציבור ובעלי העסקים", כך מסרו בעיריית תל-אביב.

נזכיר כי מתחם גבעון משתרע על שטח של כ-32 דונם וגבולותיו בין הרחובות הארבעה בצפון, קרליבך במערב, החשמונאים בדרום וארניה במזרח. המתחם מורכב מ-7 מבנים בשטח כולל של כ-58 אלף מ"ר בנוי, הבנויים סביב חניון "הארבעה", אשר נחנך לאחרונה כחניון תת-קרקעי הכולל כ-1,000 מקומות חניה.

עוד חשוב לציין כי תוכנית התמריצים של העירייה לבעלי הנכסים במתחם איננה חדשה, וכבר ב-2013 פורסמה תוכנית דומה. כעת, לאחר שהתוכנית המקורית כמעט ולא השפיעה על בעלי הנכסים ולא הובילה לשיפוץ החזיתות, אך בניית החניון והכיכר הושלמו, עדכנה העירייה את אותה התוכנית והוציאה מדריך מתוקן לבעלי הנכסים. את המדריך ניתן למצוא באתר העירייה.

כאמור, העירייה החליטה כעת להתנות את המשך הסכם החכירה בשיפוץ החזיתות, והודיעה כי לבעל נכס שיצטרף למבצע השיפוץ, תהיה הזכות לחדש את החכירה לשתי תקופות הארכה, בנות 25 שנים כל אחת, עד שנת 2075. כמו כן, תינתן לו זכות לחכור זכויות בנייה נוספות מהעירייה וזכות להקדמת תשלום דמי החכירה למועד חתימת חוזה השיפוץ, בהפחתת סכום המוגדר כהשתתפות העירייה בעלויות השיפוץ. עוד נכתב בהודעת העירייה כי תקופת מבצע השיפוץ תחל בסוף שנת 2015 בליווי, פיקוח ותפעול חברת אחוזות החוף.

"תהליך השיפוץ המאסיבי צפוי להביא לעלייה של ערך הנכסים במתחם גבעון ולסייע בהפיכתו למרכז עסקים ובילוי חדש של תל-אביב", כך נמסר היום מעיריית תל-אביב-יפו, "כחלק מהמשך ציר התרבות והפנאי העירוני, משרונה ועד לשוק הסיטוני".