ראש עיריית פ"ת: לא נבנה בסירקין עד שבעיות התחבורה ייפתרו

את הדברים אמר איציק ברוורמן בכנס השנתי של לשכאת שמאי המקרקעין באילת ■ "נאמר שייבנו יחידות דיור, יכנסו לשם דיירים, איך אני כראש רשות נותן להם את כל השירותים שהם צריכים? המדינה לא עוזרת בכלום"

איציק ברוורמן / צילום: תמר מצפי
איציק ברוורמן / צילום: תמר מצפי

"לא אתן לבנות יחידת דיור אחת בסירקין עד שלא נמצא פתרון לבעיות התחבורה באזור", כך אמר היום (ב') ראש עיריית פתח תקווה איציק ברוורמן שהוסיף כי לא ברור לו כיצד יגיעו אלפי הדיירים בפתח תקוה, ראש העין והסביבה, לעבודה באזור תל אביב.

"משרד התחבורה קבע כבר לפני 20 שנה שכביש 40 לא מתאים ויש להסיטו מזרחה, דהיינו, לתוך שטח מחנה סירקין. בישיבה שקיימתי עם אנשי משרד התחבורה שאלתי, מה יהיה עם הכביש הזה, ולתדהמתי הם השיבו שאינם יודעים", אמר ברוורמן. הוא הוסיף כי "נאמר שייבנו יחידות דיור, יכנסו לשם דיירים, איך אני כראש רשות נותן להם את כל השירותים שהם צריכים? המדינה לא עוזרת בכלום. הרי הדיירים החדשים יבואו אלי בדרישות לתשתיות הכוללות כבישים, חניות, מוסדות ראויים לבתי ספר, גני ילדים, גנים ציבוריים, שטחים ירוקים, הם ידרשו ובצדק איכות חיים, מאיפה אני אתן להם את זה? מאיפה אביא לזה מימון?".

ברוורמן הציג פתרונות אפשריים למימון תשתיות למגורים הנתקלים בחסמים בירוקרטיים. "יש לנו אזור תעשיה נהדר, קריית אריה, יש שם שטחים וישנם יזמים שרוצים לבנות", אמר ברוורמן, "אבל לדאבוני זה לא ניתן כי הרגולציה לא מאפשרת לי. הם מתנים את זה בתוכנית מתאר לכל האזור שתיקח שנים. אני מוכן לבנות באזור התעשייה על פי הפרוגרמה שהוכתבה לי, יש יזמים שרוצים אז למה לעצור את זה? הבנייה הזו תאפשר לי לממן תשתיות ובניית מוסדות חינוך בכל העיר. זה כמובן לא פותר את הבעיה בבסיס סירקין שכאמור המכשול העיקרי באזור זה - הוא נושא התחבורה. אבל יש רגולציה - משרד הפנים לחוד, התכנון לחוד, משרד התחבורה לחוד, כל אחד מסתכל בראיה הצרה שלו, וזו בעיה מאוד רצינית".

ברוורמן ציין שגם אם תהיה בנייה בסירקין, הארנונה למגורים הנגבית כיום, לא תיתן מענה למתן שירותים לתושבים שיאכלסו את הדירות "אני קורא למשרדי הממשלה לעשות חשיבה מחודשת בכל הנוגע לפרוגרמה בנושא הארנונה, כי הרי אין לי כל כוונה להעלות את הארנונה למגורים בעיר", וביקש את התייחסותו של ערן ניצן, סגן ראש אגף התקציבים במשרד האוצר שהשיב "ראש העיר צודק. אני מודה ואומר שהמבנה המעוות של הארנונה בישראל היום, הוא חלק מבעיית הדיור. אנחנו מקדמים שיח שוטף וחשיבה פנימית גם באוצר, יחד עם משרד הפנים על רפורמה גדולה בתחום הארנונה". הוא הוסיף כי "אנחנו צריכים כל הזמן, יחד עם השלטון המקומי וראשי הערים הבכירים, לחשוב כל היום, באומץ, מה אנחנו צריכים לתקן בארנונה כדי שהיא לא תהיה בלם אלא זרז".