תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

צ'ק ליסט: 10 דברים שחייבים להבין לפני גיל 50

אולי כבר לא תהיה הטרקטוריסט של הכפר ואל הירח כבר לא תגיעי - את גיל 21 עברתם מזמן, אבל יש עוד כל כך הרבה לעשות בהמשך הדרך ■ 10 דברים על חלומות, כספים, יחסים ועוד שכדאי לדעת אם הגעתם לגיל 50

הכן חייך לקראת גיל 50/ צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
הכן חייך לקראת גיל 50/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

***הכתבה נכתבה בשיתוף אלטשולר שחם

מה עושה לך טוב?

אם היינו אומרים לך לפני 10 שנים, שבעוד עשור תקום בשמחה בחמש בבוקר כדי להספיק לצאת לריצה לפני העבודה איך היית מגיב? ואת עוד אוהבת להגביר יותר מדי את הווליום באוטו כשמתחיל שיר טוב ברדיו, ללוות את ארוחת הערב בבקבוק בירה? להתמכר לסדרת טלוויזיה או לשבת בזוג מול סרט טוב. אתם הרי כבר יודעים מה עושה לכם טוב, ביחד או לחוד.

מיהם החברים האמיתיים שלכם

מי יימצא לצדך לא רק בפרלמנט של שישי או בימי הולדת של הילדים? מי מחשיב אותך כחבר אמיתי ואת מי את או אתה מחשיבים ככזה? אין מי שבגיל הזה לא הספיק לעבור משבר או משברון כזה או אחר. מצב בריאותי, כלכלי, מהמורות בדרך, במערכות יחסים ועוד. החיים מפתיעים תמיד ולעיתים, לא לטובה. אותם רגעים הם אלה חושפים מי נמצא וימצא לצדך לא רק בשמחות. אתם כבר צריכים לדעת מי הם.

הזמן הוא לא עניין קבוע

ככל שמתבגרים הוא חולף מהר יותר. אם שלוש שנים בצבא נראות כנצח, בוודאי תסכימו שהיום, גם 10 שנים כבר לא נראים כך. קל יותר להבין את משמעות העניין כשנזכרים בילדה שאך זה נולדה והנה יש לה בת מצווה, רגע אחרי זה היא כבר חוזרת במדים הביתה. אפשר להסביר את זה מתמטית: שנה בגיל 20 שקולה ל 5% מחיינו ואילו בגיל 50 היא רק כ-2%. ובקיצור, "טווח ארוך" זה משהו שמגיע דווקא די מהר.

כדאי להשקיע בעתיד

אתם מתייחסים ברצינות לבריאות שלכם? משתדלים להקפיד על תזונה, עושים כושר, לוקחים ויטמינים? זה דורש קצת ויתורים ולא מבטיח ודאות, אבל אתם מאמינים שזו הדרך הנכונה לחיים ארוכים ובריאים יותר. ומתי עשיתם צ'ק-אפ פיננסי? יש לכם מושג ממה תחיו בפנסיה? איך תשמרו על רמת החיים שלכם ואיך תממשו חלומות ישנים. זה כבר לא כל כך רחוק. בשלב הזה, אתם מוכרחים תוכנית פיננסית לטווח הארוך. אל תתחמקו מזה.

לאפשרות השקעה לטווח הארוך - התייעצו עם המומחים של אלטשולר שחם>>

איכות עדיפה על כמות

טוב, אין כאן כל חדש וזה נוגע לאינספור תחומים, אבל אם חשבת שתוכל להמשיך להוכיח את עצמך בעוד ועוד שעות עבודה וריצות, אתה או את - טועים. תרגיעו. הגיע מזמן הזמן שתדעו להתמקד בדברים הנכונים. לבזבז פחות אנרגיה ויותר לצלוף. השקעה בתכנון נכון, כדאית יותר מכמות האנרגיות בביצוע. האם את עובדת עם רשימה של המשימות השבועיות בעבודה, האם אתה עושה תיעדוף ומתמקד במה שחשוב?

הכן חייך לקראת גיל 50/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
 הכן חייך לקראת גיל 50/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

יש דברים שנמדדים רק בכסף

לא מתאים לנו להשמיץ מישהו ספציפי, אבל לא חסרים שירותים שהם זהים לחלוטין ואין שום סיבה הגיונית לשמור אמונים לספק מסוים, כאשר ספק אחר מחליט להוריד את המחיר. המכשיר הוא אותו מכשיר, המוצר אותו מוצר. המון כסף נחסך במעבר מחימום בסולר לגז, למשל, ואין שום הבדל בטמפרטורת המים. ואת זה אגב, צעירים מכם בהרבה מבינים מצוין. כל שקל שחסכתם כאן יוכל לשמש אתכם למטרות טובות יותר.

יש דברים שלא מודדים בכסף

בוודאי כאשר הם משפיעים על העתיד שלך. בכל מקום שלכישרון יש השפעה על התוצאה, לא מתפשרים כי השורה התחתונה היא זו שקובעת. זה נכון לגבי רופא שמטפל בך, עורך דין שייצג אותך וגם למנהל ההשקעות שינהל את נכסיך. התעקשות על זול, עלולה לעלות ביוקר.

שווה לסגור לרגע את הטלוויזיה

הילדים בשלב מסוים יעזבו את הבית ומה שלא הספקתם לעשות ביחד, יהיה קשה להשלים. לימודים, סדר וניקיון לא יכולים להיות הנושא היחיד שמקשר ביניכם. מתי דיברת איתם על החלומות שלהם? ואם נלך צעד קדימה, לאחר שהילדים יעזבו ותישארו ציפורים זקנות בקן , האם תדעו ליהנות מבילוי משותף כזוג? זו יכולה להיות רק כוסית יין באמצע השבוע כשהטלוויזיה דוממת, או צעדה משותפת בבוקר שבת בטיילת. נסיעה של פעם בשנה לאיזה סופשבוע, ממש לא מספיקה. תלמדו ליהנות מהביחד, זאת השקעה לטווח ארוך!

חלומות לא מתים, הם מתחלפים

אתה כבר בטח לא חולם להיות הטרקטוריסט של הכפר ואת חשבת שתגיעי לירח עד גיל 21, אבל החיים מלמדים שלא כל דבר אפשרי או שלפעמים לחלומות יש מחיר גבוה מדי. ככל שאנחנו מתבגרים הדברים שנראו הכי משעממים יהפכו למטרה: יציבות, ביטחון, בריאות. מצד שני, לא מעט מחקרים מלמדים שרמת האושר בגיל הזה קרובה לשיא. להשלמה עם מי שאנחנו, יש חלק חשוב בסיפור. בנוסף, רמת השכר והבריאות בדרך כלל נמצאים במקום טוב בשלב זה ואנחנו יכולים להרשות לעצמנו דברים שהיו בלתי אפשריים לפני כן. חלומות לא נעלמים, הם משתנים והם תמיד משמשים כמצפן אישי. אז, מה החלום שלך?

לדעת לסמוך על אחרים

בכדי שתוכלו להמשיך לצמוח, כבר הבנתם שהראש צריך להיות נקי. ריצת הבוקר או שעת המוזיקה בפקק באמת עוזרים, אבל מה עם להוריד קצת משימות? יש דברים שאחרים ידעו לעשות עבורכם, יותר טוב מכם. השקעה לטווח ארוך היא לבחור ולברור את האנשים המתאימים. לפעמים חשוב ללוות אותם בתחילת הדרך, אבל חשוב גם לשחרר. אחר כך, תשפטו את התוצאה. מי שמספק תוצאות, אתם רוצים אותו צמוד אליכם.

*הכותב הינו מנכ"ל קרנות נאמנות וסמנכ"ל מכירות בבית ההשקעות אלטשולר שחם

עכשיו זה הזמן להשקיע בעתיד - להתייעצות עם המומחים של אלטשולר שחם >>