שחיקת מחירי המכירה גררה צניחה של כ-40% ברווחי קליל לכ-8 מיליון ש'

מחיר האלומיניום - המהווה בסיס לקביעת מחירי רכישת חומר הגלם העיקרי של קליל - ירד ברבעון השלישי ב-20% לרמה של 1,589 דולר לטונה

אחרי תקופה ארוכה של צמיחה, חברת האלומיניום קליל רושמת האטה בסיכום הרבעון השלישי של השנה. זו באה לידי ביטוי בצניחה של קרוב ל-40% ברווחיה הרבעוניים, שהגיעו ליותר מ-8 מיליון שקל, אחרי שההכנסות הרבעוניות נחלשו ב-3.5% ל-89 מיליון שקל.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה ירדו רווחי קליל  , הנמצאת בשליטת צורי דבוש, ב-26% ל-30 מיליון שקל, וההכנסות נחלשו בקרוב ל-4% ועמדו על 275 מיליון שקל.

בקליל מציינים כי במהלך הרבעון, וכן מתחילת השנה, נרשמה עלייה בכמויות המכירה של פרופילי אלומיניום, אולם מחירי המכירה לשוק המקומי נשחקו, "וזאת כחלק ממגמה שמאפיינת בתקופה האחרונה חלק מהשווקים בהם פעילה החברה".

קליל, המנוהלת על ידי אריה (ריצ'י) ריכטמן, מציעה מוצרי אלומיניום (חלונות ודלתות מעוצבים) לבנייה ולתעשייה, בעיקר לשוק המקומי, וכן עוסקת בפיתוח ושיווק פרזולים ואביזרים נלווים לייצור החלונות והדלתות.

מניית החברה הגיבה היום לדוחות בירידה של כ-6% במהלך המסחר, והשלימה ירידה שנתית של כ-15%, כשהיא משקפת לחברה שווי של כ-560 מיליון שקל.

שחיקה ברווחיות גולמית ותפעולית

לצד הירידה בהכנסות, קליל מציגה בדוחות שחיקה ניכרת ברווחיות הגולמית והתפעולית שלה, ובחברה מייחסים את השינוי בין היתר לעלייה בעלות חומרי הגלם ובהוצאות הפחת.

בסיכום רבעוני, שיעור הרווח הגולמי של קליל מהמכירות עמד על 25.7%, לעומת 32.8% בתקופה המקבילה, ושיעור הרווח התפעולי ירד מ-20.1% ל-13.8%. כך, הרווח הגולמי הרבעוני ירד ב-25% ל-23 מיליון שקל, והרווח התפעולי לרבעון השלישי נחלש ב-34% ל-12 מיליון שקל.

השחיקה ברווחיות בולטת על רקע ירידה ניכרת במחיר הממוצע של האלומיניום (LME), המהווה את הבסיס לקביעת מחירי רכישת חומר הגלם העיקרי של קליל.

לפי נתוני קליל, מחיר האלומיניום הממוצע ברבעון השלישי עמד על 1,589 דולר לטונה - ירידה של 20% לעומת מחיר של 1,989 דולר לטונה ברבעון המקביל אשתקד.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה מחיר האלומיניום הממוצע נשחק ב-6% ל-1,719 דולר לטונה.

במקביל לדוחות, הודיעה קליל על חלוקת דיבידנד בהיקף של 20 מיליון שקל לבעלי המניות.