נעילה חיובית בבורסה; פריון זינקה 5.9%, טבע 5.7%

עליות בוול סטריט; מגמה מעורבת באירופה ■ מגה פרסמה דוחות גרועים - אלון ריבוע כחול הגיבה ■ כיל תוכל לכרות מינרלים תעשייתיים משדה בריר שבנגב, חרף הטענות לסכנות בריאותיות קשות לתושבי האזור ■ פריון רוכשת חברת פרסום

בורסת תל אביב / צלם: רויטרס
בורסת תל אביב / צלם: רויטרס

הבורסה בת"א ננעלה היום (ג'), יומו הראשון של חודש דצמבר, בעליות שערים, בהתאם למגמה ברוב שוקי חו"ל. באסיה נרשמו היום עליות, ובאירופה מגמה מעורבת. בוול סטריט מתנהל המסחר בעליות. טבע, כיל, ושטראוס הובילו את העליות במדד המעו"ף, שסיים בעלייה של 0.8%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.3 מיליארד שקל.

 

"הירידה החדה במחירי הסחורות התעשייתיות בשבוע שעבר יכולה להעיד לא רק על ירידה בקצב הצמיחה בסין, כי אם גם על התמתנות בכלכלה הגלובלית מאחר וסין היא עדיין מקור ייצור גדול בעולם. חיזוק לכך ניתן למצוא גם בתשואות בארה"ב אשר נותרו נמוכות גם לאחר שמתרבים הסימנים להעלאת ריבית בחודש הבא. אני מעריך שהשווקים ימשיכו לחפש כיוון ברור יותר בזמן הקרוב וינועו בטווח צר", מסר עידן אזולאי, מנהל השקעות ראשי אפסילון.

בישראל עוקבים המשקיעים אחר הנתונים בעולם אך ילטשו עיניים גם לעבר שוק המט"ח, בעוד האירו ממשיך להיסחר בשפל של 13 שנים והדולר נמצא במגמת היחלשות גם כן. ייסוף השקל, כידוע, פוגע ביצוא הישראלי, שמהווה כ-45% מצמיחת התמ"ג. הבוקר נסחר הדולר סביב 3.875 שקלים והאירו סביב 4.106 שקלים.

 

 

פריון   הודיעה היום כי היא רוכשת את חברת הפרסום האמריקאית אנדרטון תמורת כ-180 מיליון דולר.

מניות הגז, דוגמת רציו  ואבנר , המשיכו לבלוט היום על רקע המשך הדיונים בוועדת הכלכלה על מתווה הגז. הבוקר תגיד נגידת בנק ישראל ד"ר קרנית פלוג לוועדה. אתמול, כזכור, הסתבך החוזה של שותפויות "לוויתן" עם דולפינוס במצרים על רקע הודעתה כי אין לה עדיין רוב בקרב בעלי מניות EMG להעברת הגז בצינור של החברה. (לסיפור המלא)

כיל  תוכל לכרות מינרלים תעשייתיים משדה בריר שבנגב, זאת חרף הטענות לסכנות בריאותיות קשות לתושבי האזור - כך אישרה היום המועצה הארצית לתכנון ולבנייה. המועצה השתכנעה שאין בכריית פוספט הטלת סיכון בריאותי בלתי קביל על האוכלוסייה, ביחס לפרויקטים אחרים של בניית תשתיות דוגמת דרכים. וכן, שתוספת פעילות הכרייה בהינתן המצב הקיים, עומדים בתקני הסביבה של חוק אוויר נקי.

אלון רבוע כחול  מגיבה לדוח השלילי שפרסמה אמש מגה, עם הפסד תפעולי של 154 מיליון שקל וירידה חדה של 37% בהכנסות. 

עדיין בסקטור קמעונאות המזון, מניית רמי לוי  בלטה במסחר לאחר שנפלה אתמול בצל דוח רבעוני לא טוב שפרסמה הרשת, עם נפילה של 21% ברווח הנקי.

עוד בגזרת הקמאונאות, מנכ"ל שופרסל  איציק אברכהן חושף שהרשת הגיעה לנתח של 40% משוק הבשר עם המותג "אנגוס" ומצהיר כי בכוונת הרשת להסתער על שוק החטיפים המתוקים עם המותג הפרטי שלה. אברכהן הוסיף כי השאיפה של שופרסל היא להיכנס גם לקטגוריות של נון-פוד כגון קוסמטיקה וטואלטיקה.  

גילת  הוסיפה לבלוט לאחר הזינוק ביומיים האחרונים על רקע השקעתו של איש העסקים מאיר שמיר.