מנכ"ל חדשות 2: "לרוב אני לא מרוצה מהארכת המהדורה"

לדברי אבי וייס, כל עוד מהדורת חדשות 10 משודרת - הוא לא רוצה לרדת משידור

אבי וייס מנכל חדשות ערוץ 2  / צילום: איל יצהר
אבי וייס מנכל חדשות ערוץ 2 / צילום: איל יצהר

מנכ"ל חדשות 2, אבי וייס, הביע מורת-רוח מהארכת מהדורת החדשות היומית אל מעבר לזמן שידורה המקובל, אך הבהיר כי הדבר מחויב מתוקף התחרות בין הערוצים.

בשיחה במסגרת אירוע "מנכ"לים על הבר", שאורגן על-ידי עמותת "רוח חדשה" והתקיים אתמול (ב') בשוק מחנה יהודה בירושלים, אמר וייס: "האם אני שמח שהמהדורות כל-כך ארוכות? התשובה היא לא תמיד, ולרוב לא".

לשאלת מנחה הפאנל, רותם דנון, עורך המגזין "ליברל", בנושא, הוסיף וייס: "אני לא חי בבועה, ולשמחתנו הרוב המוחלט של הצופים בוחרים לצפות בערוץ 2. זה לא מובן מאליו, ואנחנו צריכים להילחם מדי ערב על כל אחד מהצופים. בסביבה תחרותית, אסור לנו למצמץ".

לדברי וייס, יש "כלל" בצפייה בטלוויזיה, אשר לפיו כל עוד יש אולפן חדשות בשידור חי - הצופים יעברו לצפות בו.

"כשמהדורה אחת נגמרת, עוברים למהדורה שממשיכה לשדר", אמר וייס, והוסיף כי כל עוד מהדורת חדשות 10 משודרת - "לא בא לי לרדת משידור, ושצופינו האהובים ירעו בשדות זרים".

"מערכות חדשות נקיות"

כפי שדווח ב"גלובס", באחרונה פתחה הרשות השנייה בבדיקה של שינוי הכללים הנוגעים להארכת מהדורות החדשות, לאור ריבוי המקרים של התארכות המהדורות עד לחצי שעה מעבר לשעת השידור המקורית. זאת, בעיקר לאור בקשת חדשות 10.

בשיחה התייחס וייס גם לעובדה שראש הממשלה בנימין נתניהו הוא גם שר התקשורת, וכינה מציאות זאת כ"בעיה". "ברור לחלוטין שבסופו של דבר לא פשוט לנהל ככה מערכת חדשות. אבל העובדה היא שבסוף אנחנו וחדשות 10 מערכות חדשות נקיות, שבהן הערכים החדשותיים הם הדבר היחיד החשוב".

מחדשות 10 נמסר בתגובה: "מאות אלפי צופינו ואנחנו דווקא מרוצים מאד מהארכת מהדורת חדשות 10הארכת המהדורה שלנו מאפשרת לנו בחדשות 10 להביא תכנים מקוריים, סדרות ומוספים, שמצליחים לתת לצופה עומק והקשר בתחומי החיים החשובים לו".