נציב תלונות הציבור ברשות השנייה: מצפה שאסי עזר יתנצל

יותר מ-10 תלונות התקבלו בעקבות התבטאויות של עזר בתוכנית "הכוכב הבא" ■ נציב התלונות דוד רגב: "מצאתי כי דבריו היו פוגעניים ובעלי אופי מיני בוטה. מוטב לו לא היו נאמרים"

אסי עזר  / צילום: עדי אורני
אסי עזר / צילום: עדי אורני

נציב תלונות הציבור של הרשות השנייה, דוד רגב, מגבה את המתלוננים נגד אסי עזר, מנחה "הכוכב הבא לאירוויזיון" של זכיינית ערוץ 2 קשת. במכתב תשובה שנשלח למתלוננים, ואשר הגיע לידי "גלובס", כתב רגב כי הוא מצפה שעזר יתנצל בשידור על דבריו.

עוד נודע כי גם גורמים מקצועיים ברשות השנייה הביעו בפני קשת את אי-הנוחות ואת חוסר שביעות-הרצון שלהם מההתבטאויות של עזר, וכפי הנראה,הנושא נמצא בבדיקה כדי לבדוק צעדים נוספים, ובכללם הפרה.

רגב כתב: "צפיתי בתוכנית ומצאתי כי הדברים אכן מעוררים אי-נוחות גדולה עד כדי הטרדה. אסי עזר מנחה את התוכנית 'הכוכב הבא' במסגרת חופש הביטוי והיצירה המוקנים לו. אולם, האם חופש ביטוי מאפשר אמירות והתנהגות פוגעניים כלפי הצופים? אני סבור שלא".

לדברי רגב, "מצאתי כי דבריו היו פוגעניים ובעלי אופי מיני בוטה. מוטב לו לא היו נאמרים, בעיקר לאור העובדה שבתוכנית צופים בני-נוער וילדים רבים. הגם שהוא פועל במסגרת חופש הביטוי, אני סבור כי חלה על מנחה תוכנית חובה לכבד את הצופים, ולא לבזותם ולהשפילם בהתנהגות או אמירה מינית בוטה".

כ-10 תלונות הגיעו לרשות השנייה בעקבות שידור הבכורה של "הכוכב הבא" בשבוע שעבר, כולן עסקו באופן ההתבטאות של עזר, וחלקן גבלו בהומופוביה.

"לא ברור לי ומוזר ותמוה שמפיקי התוכנית מרשים למגישים ולחלק מהשופטים לדבר איך שנראה להם, מבלי להתחשב בכך שילדים ונוער רואים את התוכנית", כתב אחד המתלוננים. "קרן פלס, אסי עזר והראל סקעת, שמרשים לעצמם לדבר מול המצלמות על 'לקיחת חבר' של אחת המועמדות על-ידי אסי עזר, ומדוע? כי הוא הומו, ומותר לו!".

עוד נכתב בתלונות: "הם מנהלים שיחה זולה, גסה, מול עיניהם של צופים שמקבלים זאת כעניין לגיטימי, כי הרי הדמויות האלה 'מהוות דוגמה' בשבילם... מאסנו בדברי ההבל והגועל האלה! הגיע הזמן שהמפיקים יגבילו את חופש הדיבור, במיוחד של עזר, ושלא ינצל את הבמה, הוא והראל סקעת לפרסום עניינים של קהילת ההומוסקסואליים, ובאמת ובתמים אין לי כלום נגד קהילה זו, ושכל אחד יעשה מה שטוב לו בחיים, אבל זו לא הבמה!".

מהפקת "הכוכב הבא" נמסר: "התוכנית 'הכוכב הבא לאירוויזיון 2016' היא תוכנית בידור. דבריו של המנחה אסי עזר במהלך התוכנית נאמרו בהומור וללא כל כוונה לפגוע באיש. קהל הצופים באולפן, המתמודדים וחברתו הטובה ביותר של אסי, רותם סלע, המגישה את התוכנית לצידו, קיבלו את הדברים ברוח טובה והומוריסטית. לא הייתה כל כוונה לפגוע באיש. במקרה שמי מהפונים חש אי-נוחות מסוג כלשהו, אנו מצרים על כך".