החל מ-2016: מנוי אחד מוזל לכל אמצעי התחבורה הציבורית

במסגרת הרפורמה, החל משבוע הבא נוסעי התחבורה הציבורית יוכלו להטעין את כרטיס הרב-קו במנוי נסיעה הכולל את כל אמצעי התחבורה בתחומי המטרופולין שבחרו ■ בנוסף, תעריפי הנסיעה יוזלו עד כ-40%

ישראל כץ / צילום: תמר מצפי
ישראל כץ / צילום: תמר מצפי

שר התחבורה ישראל כץ ושר האוצר משה כחלון מוציאים לפועל את הרפורמה בתעריפי התחבורה הציבורית, במסגרתה יירדו המחירים בעשרות אחוזים. זאת, כחלק מהיערכות לעבודות הרכבת הקלה בתל-אביב ובניסיון לעודד נהגים לזנוח את הרכב הפרטי לטובת התחבורה הציבורית. עלות הרפורמה היא כ-120 מיליון שקל, והיא תיכנס לתוקף החל מ-1 בינואר 2016.

במסגרת הרפורמה, משבוע הבא נוסעי התחבורה הציבורית יוכלו להטעין את כרטיס הרב-קו במנוי נסיעה הכולל את כל אמצעי התחבורה בתחומי המטרופולין שבחרו. כך, הנוסעים, ששילמו עד היום בנפרד על הנסיעה באוטובוס, ברכבת ישראל או ברכבת הקלה, יוכלו ליהנות מנסיעה בכל אמצעי התחבורה הללו באמצעות כרטיס אחד, כרטיס הרב-קו.

בנוסף תחול הוזלה דרמטית בכרטיס מנוי חופשי-חודשי משולב לרכבת ולאוטובוסים, כרטיס המאפשר מעבר חופשי בין האוטובוסים, לרכבת, במשך חודש שלם, בכל אזור המטרופולין.

כך, לדוגמה, כרטיס חופשי-חודשי משולב בין תל-אביב לראשון-לציון יעלה 252 שקל במקום 400 שקל - הוזלה של 37%. באזור שבין תל-אביב לרחובות יעלה כרטיס חופשי-חודשי 286 שקל במקום 491 שקל - הוזלה של 42%. באזור שבין תל-אביב לאשדוד יופחת מחיר המנוי ב-39% ל-351 שקל.

שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ ציין כי מבנה התעריפים החדש, המשלב בין כל אמצעי התחבורה הציבורית - אוטובוסים, רכבת ישראל והרכבת הקלה - יגדיל את האטרקטיביות של התחבורה הציבורית ויגרום לנוסעים רבים להעדיף את התחבורה הציבורית על פני הרכב הפרטי.

השר כץ ציין עוד כי "לראשונה בישראל יונהג בתחבורה הציבורית מבנה תעריפים אחיד, פשוט ומשתלם, המבוסס על 'שיטת האזורים', בדיוק כמו במטרופולינים הגדולים בעולם. התפיסה החדשנית מבוססת על שילוב אופטימלי של קווים שכונתיים, עירוניים ומטרופוליניים תוך מעבר נוח וקל ביניהם, והכול באמצעות כרטיס חכם אחד".