נעילה שלילית בבורסה; כיל ירדה 3.6%, אסם עלתה 2.5%

שוקי העולם מתנהלים במגמה שלילית גם כן ■ לאומי שוקי הון: "המניות המקומיות עדיין מהוות אפיק השקעה מומלץ ואטרקטיבי"

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסת תל-אביב ננעל היום (ד') בירידות שערים, ברקע מגמה דומה בשוקי העולם, לאחר שאמש ננעל המסחר בניו-יורק בעליות שערים ניכרות.

 

התנודתיות במחירי הנפט ממשיכה להדאיג את השווקים, כאשר יש המעריכים כי הזהב השחור יירד בשנה הבאה לכיוון רף ה-20 דולר לחבית, על כל המשמעויות הכלכליות הנגזרות מכך.

עידן אזולאי, מנהל השקעות ראשי באפסילון, מציין הבוקר כי "השוק ייסחר בימים הקרובים בטווח צר בשל חופשת החגים בחו"ל, אולם הסבירות לתנודתיות גבוהה לאחר מכן היא רבה בשל התשואות הנמוכות בשווקי האג"ח העולמיים ותמחורי המניות שנמצאים מעל הממוצע הרב שנתי שלהם. כל זה עלול לגרום לכך שהשוק יגיב בתחילת השנה באופן חד לפרסומי המאקרו והמיקרו". 

הכלכלן הראשי של אקסלנס יניב חברון מציין כי "התמחור בשוקי המניות נוח מאוד ברוב הבורסות, הריביות יישארו נמוכות עוד הרבה מאוד זמן ולכן, ברגע שתוסר העננה מעל סקטור האנרגיה, שלדעת רבים עשוי להפוך לברבור השחור הבא - שוקי המניות יעלו".

כלכלני לאומי שוקי הון פרסמו אתמול את תחזיותיהם ל-2016, שבהן הציגו גישה חיובית כלפי שוק האקוויטי המקומי, וכתבו בין היתר, כי "למרות שזו השנה הרביעית ברציפות של עליות שערים, המניות המקומיות עדיין מהוות אפיק השקעה מומלץ ואטרקטיבי, בפרט בהשוואה לחלופה הסולידית - איגרות החוב". [לסיפור המלא]

סיכום 2015: המעו"ף טיפס ב-3%; איזו מניה זינקה ב-340%? 

 

הצלחה לגיוס ההון של גזית גלוב . החברה, שביקשה לגייס כ-350 מיליון שקל בהנפקת מניות לציבור, זכתה אמש לביקוש גבוה של 970 מיליון שקל במסגרת המכרז המוסדי. בעקבות הביקוש הגבוה, החליטה החברה להרחיב את היקף ההנפקה, ותקצה למזמינים במכרז המוסדי מניות ב-600 מיליון שקל, לפי מחיר של 35.5 שקל למניה. 

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]