גאדג'טים: סמארטפון מייזו פרו 5 - מצלמה טובה וביצועים חזקים

החברה הסינית הצליחה לייצר פאבלט מוצלח מאוד המתחרה במכשירים מהשורה הראשונה, אבל המחיר שלו גבוה ביחס למיצוב של החברה בשוק

מייזו פרו 5 / צילום: אלון רזניק
מייזו פרו 5 / צילום: אלון רזניק

יצרנית הסמארטפונים הסינית מייזו (Meizu), הצליחה ברבעון השלישי של השנה להתברג במקום החמישי במכירות הסמארטפונים בישראל (על-פי חברת IDC ישראל). בחודש שעבר השיקה מייזו את הפאבלט שלה - פרו 5, דגם עם חומרה חזקה אבל גם עם תג מחיר גבוה ממה שהתרגלנו למצוא במכשירי החברה.

מסך: הפרו 5 מגיע עם מסך סטנדרטי לקטגוריית הפאבלטים - 5.7 אינץ'. רזולוציית המסך עומדת על Full HD עם צפיפות פיקסלים של 387ppi בטכנולוגיית AMOLED וזכוכית מסוג גורילה גלאס 3 של חברת קורנינג. איכות התמונה מוצלחת מאוד, אבל עדיין לא מדובר ברמת הצבע העשירה של מכשירים יקרים יותר.

ממשק: מערכת ההפעלה של המכשיר היא אנדרואיד בגרסת לוליפופ (5.1.1), עליה מולבשת מעטפת של מייזו בשם FlyMe (גרסה 4.5). המעטפת הזו מעלימה את מגירת האפליקציות ומציבה את כל האייקונים במסכי הבית, בדומה לאייפון. בנוסף, מייזו שילבה אפליקציות נחמדות לניהול הזיכרון שלו. המעטפת הזו חביבה מאוד, אבל היא מגיעה עם מעט מאוד אפליקציות של גוגל והדבר דורש התקנה ידנית שלהן. זה לא קריטי, אבל זה דבר שהתרגלנו לראות בסמארטפונים של חברות אחרות.

עיצוב: הפרו 5 מתברג מבחינת העיצוב בשורה הראשונה של יצרניות הסמארטפונים הגדולות. הפאבלט עשוי מגוף מתכת כסוף, והוא מלוטש במסגרת שלו, דבר הנותן לו הרגשה של מכשיר יוקרתי, אשר פשוט רוצים להניח על השולחן בבית קפה. המכשיר לא מרגיש כבד, למרות שמשקלו עומד על 168 גרם והעובי סביר - 7.5 מ"מ.

חומרה: בניגוד לדגם ה-MX5 בו מייזו התעקשה לא לשלב יכולת הרחבת זיכרון באמצעות כרטיס, הפרו 5 כן כולל את התכונה הזו (תמיכה בכרטיסים בנפח עד 128 ג'יגה). בנוסף, המכשיר גם כולל זיכרון פנימי של 64 ג'יגה. מהבחינה של נפח אחסון, משתמשי הפאבלט מסודרים. מבחינת ביצועים, הפרו 5 הוא פאבלט מהיר עם ביצועים חזקים, זיכרון העבודה מגיע בנפח 4 ג'יגה בטכנולוגיה המהירה DDR4 ולא DDR3, כמו במכשירים רבים אחרים. המעבד מדגם Exynos 7420 בעל שני מעבדי 4 ליבות תוצרת סמסונג, הפועלים במהירות 2.1 ו-1.5 ג'יגה הרץ. מדובר במעבד שנמצא ב-Note 5. הפרו 5 גם תומך בשני כרטיסי סים, אבל הסים הנוסף יושב במקום כרטיס הזיכרון.

טביעת אצבע: מנגנון טביעת האצבע מוצלח מאוד, הוא ממוקם בחלק התחתון של המסך בכפתור הפיזי, המשמש גם לחזרה לעמוד הבית. מדובר במנגנון זיהוי בשני שלבים, פעם אחת לחיצה על הכפתור ופעם שנייה זיהוי של טביעת האצבע.

מצלמה: המצלמה בפרו 5 מגיעה עם עדשה תוצרת סוני וחיישן ברזולוציית 21.6 מגה פיקסל. התמונות עשירות בצבעים (אבל לא בצורה מוגזמת) וחדות. תמונות באור יום יצאו מוצלחות מאוד. במקומות סגורים התמונות יצאו טובות, אבל לא עם אותה חדות. המצלמה כוללת מיקוד לייזר מהיר ופלאש המשלב תאורה חמה וקרה למניעת מראה לבן מדי בפנים של האנשים. מצלמת הסלפי הקדמית מספקת בסך הכל תמונות סבירות (חיישן 5 מגה פיקסל).

סוללה: הסוללה של הפרו 5 בסך הכל מוצלחת, הפאבלט מצליח להחזיק קרוב לשעת חצות. קיבולת הסוללה גדולה יחסית - 3,050 מיליאמפר/שעה. לא פחות חשוב, הפאבלט גם תומך בטעינה מהירה מסוג mCharge 2.0, זה אומר שניתן לטעון 65% אחוז מאנרגיית הסוללה בחצי שעה (המטען מצורף בערכה). מחבר הטעינה הוא מהסוג החדש USB Type-C, זה מאפשר לחבר את הכבל משני הכיוונים לכניסה של המכשיר.

בשורה התחתונה, מייזו הצליחה לייצר פאבלט מוצלח מאוד המתחרה במכשירים מהשורה הראשונה, אבל המחיר שלו גבוה ביחס למיצוב של החברה בשוק.

מחיר: 2,400 שקל ברשת באג.

ציון: 9.