אושר מינוי פרופ' אבי שמחון לראש המועצה הלאומית לכלכלה

פרופ' שמחון מחליף בתפקיד את פרופ' יוג'ין קנדל, השלישי שממלא את משרת יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה

ד``ר אבי שמחון, יועץ כלכלי לשר האוצר / צלם איל יצהר
ד``ר אבי שמחון, יועץ כלכלי לשר האוצר / צלם איל יצהר

הממשלה אישרה היום (א') פה-אחד את מינויו של פרופ' אבי שמחון לראש המועצה הלאומית לכלכלה ויועצו הכלכלי של ראש הממשלה. פרופ' שמחון מחליף בתפקיד את פרופ' יוג'ין קנדל, השלישי שממלא את משרת יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה.

פרופ' שמחון משמש כיום כפרופסור באוניברסיטה העברית בירושלים ומרצה בכיר לכלכלה. מחקריו האקדמיים כוללים עבודות בנושא צמיחה וכלכלת ישראל, שחיתות ציבורית, כלכלת עבודה ומבנה ענפי של המשק. בשנים 2010-2012 כיהן שמחון כיו"ר הוועדה המייעצת לשר האוצר לשעבר יובל שטייניץ, וכחבר בוועדה לשינוי כלכלי חברתי (ועדת טרכטנברג) והוועדה לבחינת מדדי עוני בישראל (ועדת יצחקי). שמחון התמודד ב-2012 בפריימריס של הליכוד והוצב במקום לא ריאלי ברשימת הליכוד-ישראל ביתנו לבחירות 2012.

לשמחון תואר ראשון בכלכלה ומתמטיקה ותואר שני בכלכלה מהאוניברסיטה העברית. פרופ' שמחון כתב עבודת דוקטורט בכלכלה בהתמחות מקרו-כלכלה ומדיניות מוניטרית, באוניברסיטת מינסוטה בארה"ב, בהנחייתם של חתן פרס נובל לכלכלה, אדוארד פרסקוט, ופרופסור ניל וואלאס. שמחון בן 56, נשוי + 3, מתגורר בירושלים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ציין כי "אבי שמחון הוא איש ראוי, בעל יכולות ניהול והובלה. הוא מחויב לכל אזרחי ישראל ולכלכלת מדינת ישראל. שמחון הוא אדם שקול שמכיר את רזי הכלכלה. הוא איש של כלכלה חופשית ובריאה ומחויב למדיניות הממשלה".

פרופ' שמחון הוסיף: "אני מודה על האמון שנתנו בי ראש הממשלה והממשלה כולה. אני מודע לאחריות הנדרשת מראש המועצה הלאומית לכלכלה ומחויב להוביל תהליכים לחיזוק כלכלת ישראל לטובת כלל אזרחים והמגזרים: חרדים וערבים, עולים וותיקים".