מנכ"ל חדש להמלט, המוזיקה של גיל שרון

וגם: גיורא סרצ'נסקי, אחיו הצעיר של השר לשעבר גדעון סער, החליט לעזוב את תפקידו כמנהל חטיבת השקעות בעמיתים לאחר 5 שנים בתפקיד

ישי דוידי מנכל קרן פימי/ צילום: איל יצהר
ישי דוידי מנכל קרן פימי/ צילום: איל יצהר

המלט: השנה התחלפה ואיתה גם המנכ"ל

חברת התעשייה המלט פותחת את 2016 עם שינויים בצמרת, עם הודעתה על סיום כהונתו של מנכ"ל החברה, אורי אולינר, לאחר 7 שנים בתפקיד.

את אולינר מחליף בתפקידו אמיר וידמן, המכהן כיום כסמנכ"ל שיווק ומכירות בהמלט. אולינר מונה לדירקטור בהמלט.

המלט, העוסקת בייצור ושיווק אביזרי צנרת, מחברים, ברזים ושסתומים ונמצאת בשליטת קרן פימי של ישי דוידי, ציינה בהודעה כי היא מודה לאולינר "על תרומתו הרבה לחברה והובלתה במשך שנים רבות", וכי היא "בטוחה שהוא ימשיך לתרום לקידומה בכהונתו כדירקטור בדירקטוריון החברה". עלות העסקת אולינר ב-2014 עמדה על 3 מיליון שקל.

מניית המלט איבדה מערכה 4% בשנה האחרונה ומשקפת לחברה שווי של כ-420 מיליון שקל. בסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2015, הכנסותיה של המלט עלו ב-2% ל-73 מיליון דולר, אולם שיעורי הרווחיות הגולמית והתפעולית שלה נשחקו, ובשורה התחתונה היא הציגה צניחה של 34% ברווחיה, שהסתכמו ב-4.6 מיליון דולר.

את השחיקה ברווחיות הגולמית מייחסת המלט לשינויי מט"ח, צמצום בביקושים למוצרי החברה במגזר המוצרים לתעשייה התהליכית וכן ל"איחוד לראשונה של תוצאות של חברת-הבת שנרכשה באנגליה, לה רווחיות גולמית נמוכה מרווחיות שאר חברות הקבוצה".

ישי דוידי מנכל קרן פימי/ צילום: איל יצהר
 ישי דוידי מנכל קרן פימי/ צילום: איל יצהר

זה משפחתי: גם האח של סער פורש

השר לשעבר גדעון סער פרש לפני מעט יותר משנה מהפוליטיקה, פרישה זמנית לפי ההערכות. עכשיו תור אחיו הצעיר לפרוש. גיורא סרצ'נסקי החליט לעזוב את תפקידו כמנהל חטיבת השקעות בעמיתים לאחר 5 שנים בתפקיד.

עמיתים מנהלת נכסים בסך של כ-350 מיליארד שקל, והיא הגוף הפנסיוני הגדול בישראל. תחת עמיתים מנוהלות כל 8 קרנות הפנסיה הוותיקות שבהסדר.

סרצ'נסקי הביע את רצונו להתמודד עם אתגרים חדשים בחייו המקצועיים. בעוד האח הגדול מחכה להזדמנות לשוב לצמרת ההנהגה הפוליטית, יהיה מעניין לראות מה תהיה התחנה הבאה של אחיו גיורא.

גיורא סרצ'נסקי / צילום: איל יצהר
 גיורא סרצ'נסקי / צילום: איל יצהר

"אין סיבה שכלת פרס נובל הבאה לא תבוא מישראל"

היחסים המדיניים בין ישראל לאירופה אולי מצויים בעוד גל קריר במיוחד, ממש כמו מזג-האוויר שבחוץ, אבל בכל הנוגע לשיתופי-פעולה בתחום המדעי, הכימיה דווקא לא רעה.

על כך יכולה לספר ד"ר רעיה סורקין, דוקטור בתחום ממכון וייצמן למדע, שיחד עם ד"ר ענת ארזי מהמכון, זכו במילגות על מחקרים שלהן במסגרת שיתוף-פעולה של הוועד הישראלי לאונסק"ו-לוריאל ישראל.

המילגות הן בהיקף 50 אלף שקל כל אחת. שיתוף-פעולה זה נעשה במסגרת שיתוף-פעולה בין לוריאל העולמית ואונסק"ו, תחת הכותרת "למען נשים במדע".

קשה להתווכח עם הסטטיסטיקה המרשימה של ישראל בשנים האחרונות בנוגע לזכייה בפרסי נובל, ואולי על הרקע הזה אמר בטקס שר המדע, אופיר אקוניס, כי "הזכייה מביאה כבוד למדינה כולה. אלפי תלמידות וצעירות נושאות עיניהן אליכן, ובהצלחתכן אתן מהוות עבורן דוגמה ומופת. אין סיבה שכלת פרס נובל הבאה לא תבוא מישראל".

בטקס השתתפו גם גד פרופר, יו"ר לוריאל ישראל; ואלי שגיב, מנכ"ל לוריאל ישראל.

חבר השופטות הורכב ממדעניות בכירות ובולטות, ביניהן פרופ' נורית ירמיה, המדענית הראשית במשרד המדע ויו"ר המועצה לקידום נשים במדע; פרופ' עדה יונת, כלת פרס נובל ופרס ישראל; ופרופ' רבקה כרמי, נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון.

השר אופיר אקוניס המדעניות הזוכות פרופ` ירמיהו ופרופר ואלי שגיב / צילום: ערן לם
 השר אופיר אקוניס המדעניות הזוכות פרופ` ירמיהו ופרופר ואלי שגיב / צילום: ערן לם

המוזיקה של שרון וספיר

עמותת "מחוברים לחיים" קיימה באוניברסיטת תל-אביב אירוע התרמה וחגיגה מוזיקלית לציון פעילות "מחוברים למוזיקה" - פרויקט מיוחד של ילדי העמותה בהשתתפות אמנים מוכרים, שמטרתו גיוס כספים למימון פעילות העמותה. יו"ר "מחוברים לחיים" הוא דדו צורי.

בצד המוזיקלי-אמנותי בלטו קובי אשרת, בליווי ניצן עין-הבר, חנן יובל, דניאלה ספקטור, גלעד שגב וחני נחמיאס.

בנוסף אליהם נכחו מספר אנשי עסקים בולטים כמו גיל אגמון, מבעלי השליטה של מאזדה, פורד ו-BMW בישראל; דורון ספיר, מנכ"ל חברת ויזה כאל; וגיל שרון, לשעבר מנכ"ל פלאפון, שעשה הפסקה מהסאגה סביב שכרו כמנכ"ל הנכנס של דסק"ש, והגיע להשתתף.

אורח הכבוד היה יאיר לפיד, יו"ר מפלגת "יש עתיד".

גיל שרון / צלם: תמר תצפי
 גיל שרון / צלם: תמר תצפי

הו ברצלונה: הפסד לדמרי בספרד

תקופה טובה עוברת חברת הנדל"ן י.ח דמרי. זינוק של 50% במכירות דירות בחודשים ינואר-ספטמבר 2015, הנפקות מוצלחות - והנה היא מסומנת להיכנס למדד תל-אביב 125, שיושק במהלך 2016. אבל בספרד הולך קצת פחות טוב.

דמרי הלוותה 2.25 מיליון אירו לחברת החזקות מקומית כדי שתשקיע בחברה שזכתה במכרז על פרויקט בברצלונה. עד כאן הלך טוב לדמרי גם בספרד, אבל מפה החלה ההסתבכות. העירייה החליטה לבטל את הזכייה, ועם הביטול חולט הפיקדון בשווי הסכום שהלוותה דמרי.

החברה הספרדית, ששמה לא נמסר, לא ויתרה והגישה לעירייה ערר, אלא שגם הוא נדחה עתה. השלב הבא של חברת הפרויקט יהיה כנראה ערעור לבית המשפט הספרדי. אולי תהיה פה עוד תפנית.

י.ח דמרי, שבשליטת יגאל דמרי, היא אחת מחברות הבנייה הגדולות והוותיקות בישראל. החברה עוסקת בתכנון ובביצוע פרויקטים למגורים ברחבי הארץ, בהיקף כולל של אלפי יחידות דיור, וכן עוסקת בייזום פרויקטים למסחר, מלונאות ותעשייה. נוסף על כך מחזיקה דמרי במספר נכסים מניבים בישראל. החברה בנתה ואכלסה מעל 8,500 יחידות דיור בכל הארץ.

יגאל דמרי / צלם: איל יצהר
 יגאל דמרי / צלם: איל יצהר