נדחתה תביעת עתק של הרב פינטו נגד אילנה דיין ו"עובדה"

ביהמ"ש בניו-יורק דחה את התביעה בסך 100 מיליון דולר שהגישו מוסדות "שובה ישראל" של הרב פינטו, בטענה כי תחקיר עליהם ששודר ב-2014 הכפיש אותם ■ קשת: "תביעה שנועדה להטיל מורא ולהשתיק תחקיר"

אילנה דיין/ צילום: דור מלכה
אילנה דיין/ צילום: דור מלכה

נדחתה תביעת העתק של הרב יאשיהו פינטו נגדו אילנה דיין ומערכת תוכנית התחקירים של זכיינית ערוץ 2 קשת, "עובדה". בית המשפט בניו-יורק דחה הבוקר (ג') את תביעת הפיצויים על סך 100 מיליון דולר שהגישו מוסדות "שובה ישראל" של הרב פינטו ואחד מחסידיו, בן ציון סוקי.

השניים טענו כי תחקיר אודותיהם ששודר בשנת 2014 בתוכנית "עובדה" הכפיש אותם. התחקיר שודר בישראל בערוץ 2 ואף הורדה מאתר מאקו, ובכל זאת התביעה, שעמדה על סכום מרחיק לכת, הוגשה בארה"ב, בטענה כי מאות אמריקאים הספיקו לצפות בה באינטרנט.

לאחר שנה וחצי של דיונים משפטיים החליט בית המשפט בניו-יורק לדחות את התביעה ואף לחייב את התובעים בהוצאות המשפט של הנתבעים, זאת בטענה כי אין מקום שבית משפט בארה"ב ידון בנושא.

אילנה דיין מסרה בתגובה כי "זאת הייתה דוגמה מובהקת לתחקיר על אימפריה של שחיתות, והאימפריה הזו עושה שימוש בכל הכלים כדי להלך אימים. לא כל יום עומד גוף עיתונאי מול תביעת-שווא על סך 100 מיליון דולר, שמוגשת לבית משפט בניו-יורק בכוונה לגרור אותו להליך יקר ומתיש, אבל לרגע לא הייתה לנו כוונה להירתע, מכיוון שהיה לנו ברור שהתחקיר מדויק וראוי. אנחנו שמחים שגם בית המשפט הבין את זה ודחה את התביעה על הסף". 

מקשת נמסר כי "אנו שמחים על החלטת בית המשפט בניו-יורק על סילוק התביעה על הסף. מדובר בתביעה שנועדה להטיל מורא ולהשתיק תחקיר עיתונאי. תודה מיוחדת לעורכי הדין תומר ויסמן וגיורא ארדינסט, וכן למשרד עורכי הדין בניו-יורק Proskauer Rose ולעו"ד צ'ארלס סימס". 

נזכיר כי מוקדם יותר היום דחה בית המשפט העליון את ערעורו של הרב פינטו, שהורשע במתן שוחד והצעת שוחד לתנ"צ ברכה ונידון לשנת מאסר וקנס בסך מיליון שקל. פינטו צפוי להתחיל לרצות את מאסרו ב-16 בפברואר.