נעילה חיובית בבורסה; אל על נפלה 5.8%, ביוליין זינקה

מחיר הנפט עבר לעלייה לאחר שצנח בבוקר ל-30.5 דולר לחבית ■ מתחזקות העליות בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ אלון רבוע כחול עלולה להגיש כבר השבוע בקשה לפירוק רשת מגה ■ ביוליין הכריזה על שת"פ עם ענקית התרופות מרק

בורסת תל אביב / צלם: בלומברג
בורסת תל אביב / צלם: בלומברג

הבורסה בת"א ננעלה היום (ג') בעליות שערים, בהתאם לסנטימנט בחו"ל, כאשר השווקים באירופה ובוול סטריט נסחרים במגמה חיובית, ברקע התאוששות מחירי הנפט. מדד המעו"ף הוסיף לערכו כ-0.7%, כאשר מניות הפארמה והביוטק בלטו לחיוב. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.33 מיליארד שקל.

 

בשווקים ממתינים כעת לנתוני היצוא בסין לחודש דצמבר, שיפורסמו מחר. בתקופה בה כל נתון מאקרו חשוב בסין מקבל חשיבות מיוחדת בבורסות, המשקיעים דרוכים לקראת פרסום הנתון שיעיד על עוצמת ההאטה בכלכלה השנייה בגודלה בעולם. 

מחירי הנפט ביצעו "סיבוב פרסה" והיום עולים בכ-1%, לאחר שאתמול נפלו בכ-6% לשפל של יותר מ-12 שנה. היום נסחר הנפט סביב 32 דולר לחבית, מחיר נמוך מאוד שמכביד על חברות האנרגיה.

"כרגע אנו מצויים ברגיעה קצרה לקראת המשך הלחץ והירידות בשוק ההון בהובלת סין", סבור אייל כהן, מנכ"ל שיא קפיטל. "אנו צפויים לראות זעזועים נוספים והמשך התחזקות של הדולר והין היפני כמטבעות שמהווים חוף מבטחים בזמן משבר. 

הדולר נסחר היום ביציבות סביב 3.93 שקלים והאירו יציב גם כן סביב 4.28 שקלים.

בינתיים בישראל מפרסם היום האוצר נתון חיובי בדמות אומדן ראשון של יחס החוב-תוצר לשנת 2015, שירד מתחת ל-65%. 

רשת מגה על סף הקפאת הליכים מאחר והספקים הגדולים דורשים מהחברה תשלום במזומן בלבד, דרישה שהחברה תתקשה לעמוד בה. ע"פ הערכות, ייתכן כי אלון רבוע כחול , החברה-האם של מגה, תגיש כבר השבוע בקשה להקפאת הליכים ולפירוק הרשת. (לסיפור המלא)

מבין המניות שבלטו היום נציין גם את אי.די.בי , על רקע הזינוק בתשואות האג"ח והחשש מהידרדרות להסדר חוב נוסף. אתמול חשף "גלובס" כי אדוארדו אלשטיין מנסה לגבש פתרון הכולל הזרמה של מיליוני שקלים לתשלום החוב לבנק לאומי. (לסיפור המלא)

בינתיים, החברה דיווחה כי סוכנות הדירוג S&P מעלות הורידה את הדירוג ל-ilCCC "לנוכח שחיקה נוספת בפרופיל הנזילות והתגברות הסיכון לחדלות פירעון".

ביוליין הודיעה היום על שיתוף פעולה עם ענקית התרופות מרק. שתי החברות יערכו מחקר קליני במטרה לבחון תרופות לטיפול במחלת סרטן הלבלבל.

פרוטרום  לא עוצרת ומודיעה היום על רכישת חברה אמריקאית ב-20 מיליון דולר. 

נייס  ממשיכה לרכז עניין לאחר שהודיעה אתמול על רכישת נקסידיה תמורת 135 מיליון דולר.

חלל תקשורת  עדכנה היום כי היא צפויה לקבל 158 מיליון דולר מחברת הביטוח בגין אובדן הקשר עם הלוויין "עמוס 5". הכספים ייזקפו בדוחות הכספיים לרבעון הראשון של 2016.

בסקטור התרופות, פריגו  העלתה את תחזית הרווח שלה לשנה הנוכחית ואישרה תוכנית רכישה עצמית של מניותיה. (לסיפור המלא)