4 שנות מאסר ל"רואה חשבון" שהפיץ חשבוניות פיקטיביות

דוד קרדיש הורשע, על-פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון, בהפצת חשבוניות פיקטיביות בהיקף של כ-81 מיליון שקל והתחזות לעורך דין ולרואה חשבון

אזיקים / צילום: שאטרסטוק
אזיקים / צילום: שאטרסטוק

בית משפט השלום בתל-אביב גזר היום (ה'), 48 חודשי מאסר בפועל, 18 חודשי מאסר על-תנאי וקנס כספי בסך של 300 אלף שקל על דוד קרדיש, יועץ מס, שהורשע, על-פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון, בין היתר, בהפצת חשבוניות פיקטיביות בהיקף של כ-81 מיליון שקל והתחזות לעורך דין ולרואה חשבון מבלי שהיה לו רישיון לעסוק במקצוע.

על-פי כתב האישום המתוקן, קרדיש, יועץ מס במקצועו, הציג את עצמו בפני לקוחותיו ורשויות המדינה כעורך דין או לחילופין כרואה חשבון ושותף במשרדו של רואה החשבון טל דיל, זאת ללא ידיעתו והסכמתו.

כמו כן, קרדיש הודה כי בין השנים 2013-2011 הפיץ לפחות 1,170 חשבוניות מס פיקטיביות ל-57 חברות ועוסקים שונים בסכום כולל של 81 מיליון שקל, שהמע"מ בגינן עומד על 11 מיליון שקל.

לצורך פעילות זו השתמש הנאשם בפרטיהם של לפחות 150 חברות ועוסקים אחרים ללא ידיעתם והסכמתם.

את החשבוניות שערך בתוכנת מחשב מכר קרדיש תמורת עמלה או אחוז מסוים מהסכום הנקוב בהן במטרה לסייע למקבלי החשבוניות להתחמק מתשלום מס וכן לא כלל בדוחות המע"מ שהגיש את הרווחים אותם צבר כתוצאה מפעילות זו. גם לאחר שנחקר בפעם הראשונה, והמחשב בו ביצע את העבירות הוחרם, המשיך קרדיש להפיץ חשבוניות פיקטיביות בעזרת מחשב נוסף בו התקין תוכנה ייעודית לצורך זה.

כתב האישום הוגש לאחר חקירה מורכבת ורחבת-היקף, שכונתה "הפרח בגני", והתנהלה על-ידי צוות חקירה משותף לחקירות מכס ומע"מ תל-אביב, ביטוח לאומי ומשטרת ישראל (להב 433 יאל"כ). התיק נוהל בידי עו"ד שירן באדי ועו"ד אפרת מויאל קיטייניק מהיחידה המשפטית הארצית לתיקי מכס ועל-ידי תובע של משטרת ישראל (חטיבת התביעות להב 433).

עו"ד יוסי חמצני, שייצג את דוד קרדיש מטעם הסנגוריה הציבורית, מסר: "למרות פרסומים וטענות קודמות שהעלתה המדינה, הסתבר כי הפרשה לא גדולה כצעקתה. בית המשפט קיבל את טענתנו ובין השאר התחשב בגילו המבוגר של מר קרדיש, במצבו הרפואי ובהיותו נכה צה"ל. מר קרדיש לקח אחריות על מעשיו והביע חרטה כנה ואמיתית על מעשיו".