נעילה חיובית בבורסה; כיל קפצה 3.7%, אל על ירדה 4.7%

עליות שערים בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ ישראל זכתה אתמול לשבחים מצד סוכנות הדירוג הבינלאומית מודי'ס: "מצבה הפיננסי של ישראל משתפר מעל ומעבר לציפיות"

בורסת תל אביב / צלם: רויטרס
בורסת תל אביב / צלם: רויטרס

הבורסה בת"א ננעלה היום (ג') בעליות, בהתאם למגמה בשוקי חו"ל, כאשר בורסות אירופה והמדדים בוול סטריט עולים בעקבות פרסום שורה של נתוני מאקרו בסין שתאמו את התחזיות המוקדמות. הנפט ממשיך להיסחר בתנודתיות ומתחת ל-30 דולר לחבית.

הלילה פורסמו בסין שורה של מדדים כלכליים חשובים, ובכלל זה התמ"ג, תפוקה תעשייתית ומכירות קמעונאיות. הנתונים היו נמוכים מהמצופה, אך השווקים הגיבו במתינות יחסית ובבורסה בסין אף ננעל המסחר בעליות. נראה כי הפעילים בשוק ממתינים לצעדים מצד הרשויות בסין, כאשר הצפי כעת הוא להורדת ריבית נוספת מצד הבנק של סין".

 

כלכלת סין צמחה ב-6.8% ברבעון הרביעי בקצב שנתי, בהתאם לתחזיות, וגם התפוקה התעשייתית וההשקעות בנכסים בדצמבר עלו בשיעורים דומים לתחזיות המוקדמות של האנליסטים. החוזים העתידיים על מדדי המניות בוול סטריט עולים עד 1.5%. הנפט מגיב לנתונים בעלייה של כ-2% ל-29.7 דולר לחבית.

ישראל זכתה אתמול לשבחים מצד סוכנות הדירוג הבינלאומית מודי'ס. "מצבה הפיננסי של ישראל משתפר מעל ומעבר לציפיות", מסרו אנליסטים מהסוכנות בעקבות גירעון של 2.15% בלבד אשתקד ויעד גירעון של 2.9% לשנה הנוכחית. "השנה החולפת הייתה השישית ברציפות שבה ירד יחס החוב לתוצר - ובה נרשמה גם הירידה הגדולה ביותר (1.8% בחוב הציבורי ו-2.1% בחוב הממשלתי)".

 

מבין המניות שבלטו היום בשוק, אלון רבוע כחול  והחברה הבת רבוע נדל"ן המשיכו לרכז עניין רב בעוד רבוע כחול בוחנת הצעות רכש למניות השליטה ברבוע נדל"ן (52%) לפי שווי של כ-1.7 מיליארד שקל. בדיווח לבורסה עדכנה אמש רבוע כחול כי קיבלה מספר הצעות והיא בוחנת אותן, וכלל לא בטוח שתחליט למכור את רבוע נדל"ן. בינתיים, אזורים  הגישה את ההצעה הגבוהה ביותר בינתיים לפי שווי של 1.725 מיליארד שקל.

מניית מודיעין  בלטה על רקע רכבת ההרים במניה ביומיים האחרונים, לאחר הדיווח על פוטנציאל לתגלית גז ברישיון "דניאל".

כן פייט  ריכזה עניין לאחר שהודיעה כי משרד הפטנטים אישר לה פטנט בתרופה לטיפול בבעיות זיקפה. החברה עתידה להגיש בקשה לרשויות האמריקאיות להתחיל בניסויים קליניים בתרופה.

מניית אל על  נפלה היום וריכזה מחזור עצום, בעקבות העלייה במחיר הנפט .

מניות הפניקס  וקבוצת דלק  הגיבו לחשיפת "גלובס" לפי דורית סלינגר, הממונה על הביטוח ושוק ההון באוצר, תחליט שלא לאפשר את מכירת השליטה בחברת הביטוח לידי פוסון הסינית.