גילי מנקין

בעלים ומנכ"ל אתר one

ביולי 2015 נפל דבר בשוק שידורי הספורט בישראל, אשר יכול להשפיע מעתה והלאה על כלל יחסי הכוחות בענף כולו. ערוץ one, השחקן הקטן בשוק שעד עתה לא קרא תיגר על יריביו, רכש את זכויות הליגה הספרדית בישראל.

עד אז, חלוקת העבודה הייתה ברורה. השוק כולו ידע איך מתחלקות הזכויות בין השחקנים החזקים - מותגי "ערוץ הספורט" של קבוצת RGE וקבוצת ערוצי הספורט של צ'רלטון. המהלך של אתר one, בבעלות משותפת של גילי מנקין וקבוצת "ידיעות אחרונות" של נוני מוזס, הבהיר שמה שהיה לא יהיה עוד - לא בסכומים ולא במוקדי הכוח.

כבר בשנת 2011, כשאתר one הקים את ערוץ הטלוויזיה שלו, הבינו כולם שמתבשל מהלך שיכה גלים. עד אז, בעיקר בזכות מנהלת התוכן אופירה אסייג, הוא חולל כותרות אינטרנטיות לרגע ועורר את רצועות הספורט ברדיו האזורי.

כעת מבקשת החברה לחלק מחדש את הקלפים בשוק השידורים ולקבל את הנתח שלה מהפלטפורמות - yes והוט - שבאופן מסורתי שמו את ביציהן באותם הסלים.

מרגע שבוצע המהלך, אשר עד היום אף אחד לא באמת יודע את מקור המימון המדויק שלו, נכנסו השחקנים לסחרור מתוך הבנה ברורה, שבכל רגע יכולים הגדולים לאבד את כוחם למי שאף פעם לא נראה כמהווה איום.