עובדי החינוכית יבקשו מבנט לא להיכלל בתאגיד השידור הציבורי

בסוף חודש מארס הקרוב אמורה הטלוויזיה החינוכית להיסגר, יחד עם רשות השידור

נפתלי בנט / צילום: רוני שיצר
נפתלי בנט / צילום: רוני שיצר

ועד עובדי הטלוויזיה החינוכית צפוי להיפגש בראשית השבוע הבא עם שר החינוך נפתלי בנט ולבקש ממנו כי גוף השידור שתחת המשרד לא ייכלל בתאגיד השידור הציבורי. את הפגישה יזם השר עצמו.

על-פי החוק, בסוף חודש מארס הקרוב אמורה הטלוויזיה החינוכית להיסגר, יחד עם רשות השידור, ותחתיה אמור לקום תאגיד שידור נוסף שיכלול 3 ערוצים ובהם גם ערוץ טלוויזיה ציבורי.

בשבוע שעבר התקיימה פגישה בין עובדי החינוכית לבין מנכ"ל התחנה המשמש גם כמנכ"ל תאגיד השידור הישראלי, אלדד קובלנץ. בפגישה הזכירו העובדים לקובלנץ כי בפני ועדת לנדס, שעל-פי הדוח שגיבשה נבנתה הרפורמה בשידור הציבורי, יש להשאיר את הטלוויזיה החינוכית מחוץ לגוף שיקום. קובלנץ לא הביע עמדה בנושא.

על-פי גורמים בוועד החינוכית, אפשרות אחרת היא כי החינוכית תשמש כספק תוכן לתאגיד השידור החדש שיקום, שכן שם עדיין לא החלה היערכות לבניית ערוץ ילדים.

בתוך כך, משרד התקשורת ומשרד האוצר גיבשו אתמול (ג') החלטה לפיה יועברו לתאגיד השידור החדש 60 מיליון שקל לצורך הפקות מקור לתאגיד השידור הציבורי.

למרות הודעת משרד התקשורת לפיה הדבר נעשה "בהתאם לדרישה חד-משמעית של מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, ובהתערבות שר האוצר, משה כחלון, אושרה העברה ראשונה בסך 60 מיליון שקל - לצורך ביצוע הפקות מקור חדשות בתאגיד השידור הציבורי", הכסף טרם הועבר בפועל אל הקופה. עד כה הועברו לתאגיד 15 מיליון שקל לצורך הקמת התאגיד, אך לא לצורכי תוכן.