נעילה שלילית בבורסה; מניית שיכון ובינוי צנחה 8%

מגמה שלילית בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ ניגריה נקלעה לקשיים; לשיכון ובינוי פרויקטים רבים במדינה

בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (ב') במגמה שלילית, ברכשקע ירידות שערים בבורסות אירופה ובוול סטריט. באסיה ננעל המסחר הבוקר במגמה מעורבת, כשבסין פורסם נתון מאקרו שלילי שהצביע על התכווצות בפעילות הייצור בינואר. 

 

בנוסף לסין, היום יפורסמו מדדי מנהלי הרכש באירופה ובארה"ב, והם יעמדו במוקד המסחר בשווקים. בתקופה בה הכלכלה העולמית מקרטעת והחשש מההאטה הכלכלית בסין גבוה למדי, בשווקים בוחנים כל נתון מאקרו חשוב בקפידה ומחכים לראות רצף של נתונים חיוביים כדי שהראלי מיום שישי יחזיק מעמד.

"הכלכלה העולמית מאטה והבנק המרכזי ביפן לקח צעד קדימה, כאשר הבנק המרכזי באירופי נמצא מאחוריו ומוכן לפעול", אמר לסוכנות בלומברג אסטרטג השקעות בכיר ב- Okasan Securities. "משקיעים לטווח ארוך כמו קרנות פנסיה צריכים להתחיל להסיט את הכספים מאג"ח למניות".

 

מניית הבנק הבינלאומי  נפלה היום לאחר שדיסקונט  הוציא מכרז למוסדיים למכירת מניותיו בבנק. דיסקונט מחזיק ב-9.3% ממניות הבינלאומי והוא מציע מחיר מינימום המשקף דיסקאונט של 5% על מחיר הסגירה של הבינלאומי אתמול בבורסה. (לסיפור המלא)

מניית שיכון ובינוי  נפלה גם כן בעקבות הסתבכות כלכלת ניגריה שנקלעה לקשיים ומבקשת סיוע בינלאומי. לשיכון ובינוי יש חשיפה רבה לניגריה בשל פרויקטים של החברה בתחום התשתיות במדינה.

בסקטור הביומד בלטה אליום מדיקל  לאחר שהחברה הודיעה כי היא רוכשת פעילות לפיתוח מסתם לבבי מיטרלי בהשתלה זעיר-פולשנית. מנכ"ל החברה מסר כי "היקף שוק המסתמים המיטרליים נאמד בכ-7 מיליארד דולר בשנה, כאשר בארה"ב לבדה ישנם כ-4 מיליון חולים הסובלים מדליפה במסתם זה, אולם הפתרון הפרוצדוראלי היחידי שמוצע להם הוא ניתוח לב פתוח פולשני ואגרסיבי להחלפת מסתם. לפיכך, הפוטנציאל לפתרון זעיר פולשני שיאפשר השתלה דרך העורק הוא משמעותי מאוד. מסיבה זו, חברות מובילות בתעשייה נכונות להתקשר בעסקאות ענק עוד לפני קבלת אישורים רגולטוריים לשיווק".

מניות "לוויתן" - דלק קידוחים , אבנר  ורציו  - המשיכו לרכז עניין על רקע החוזה הראשון עליו הודיעו אתמול השותפויות עם אדלטק ב-1.3 מיליארד דולר, ועל רקע הצהרתו של ביני זומר, מנהל נובל אנרג'י בישראל, לפיה החברה מחויבת לפתח את "לוויתן" וכי ניתן להזרים גז מהמאגר כבר בסוף 2019.

בזק  פרסמה תחזיות מעודכנות וצופה רווח נקי של 1.7 מיליארד שקל השנה ו-EBITDA של 4.25 מיליארד שקל. תזרים המזומנים צפוי לעמוד על 2.25 מיליארד שקל.