אינסוליין מדיקל תשלם 4 מ' ש' לבעלי המניות בפשרה בייצוגית

התובעים טענו כי  דיווחי החברה ביחס להיקף המכירות היו שגויים ■ אינסוליין תשלם גם 120 אלף שקל למבקשים עצמם ושכר-טרחה לב"כ המבקשים בסך 540 אלף שקל

סוכרת / צילום: שאטרסטוק
סוכרת / צילום: שאטרסטוק

אינסוליין מדיקל , העוסקת בפיתוח ושיווק של מוצרים המיועדים לחולי סוכרת, הודיעה לבורסה לניירות ערך בתל-אביב כי היא חתמה על הסכם פשרה לסיום התביעה הייצוגית שהוגשה נגדה. מדובר בתביעה שהוגשה בספטמבר 2014, בטענה כי דיווחי החברה ביחס להיקף המכירות של מוצריה היו שגויים.

על-פי הנטען בתביעה, החברה ונושאי משרה בה הפרו לכאורה את חובות הגילוי ו/או מסרו פרטים מטעים בדיווחי החברה, ועקב כך נגרמו לבעלי המניות נזקים בהיקף של מיליוני שקלים.

במסגרת הסכם הפשרה, שהוגש לאישורו של בית המשפט המחוזי בתל-אביב, הסכימה החברה לשלם לבעלי המניות הכלולים בקבוצת התובעים פיצויים כספיים בסך של 4 מיליוני שקל, תוך שהוסכם כי ככל שייוותרו כספים שלא יחולקו לחברי קבוצת התובעים, יועברו הכספים כתרומה לאגודה לסוכרת נעורים בישראל.

כמו כן, החברה הסכימה לשלם למבקשים גמול בסך של 120 אלף שקל ושכר-טרחה לבאי-כוח המבקשים בסך של 540 אלף שקל. על-פי הודעת החברה, סכום הפשרה מכוסה במלואו על-ידי חברת הביטוח, כך שלא תהיה ליישומו השפעה מהותית על תוצאותיה הכספיות של החברה.

על-פי החלטת השופטת רות רונן מהמחלקה הכלכלית של בית המשפט המחוזי בתל-אביב, יש לקדם את הבקשה לאישור הסכם הפשרה. לפיכך ניתנה הוראה להעבירו לתגובת היועץ המשפטי לממשלה ורשות ניירות ערך.

התביעה הייצוגית נגד אינסוליין מדיקל הוגשה על-ידי עורכי הדין יעקב סבו, דורון רדעי וניצן גדות ועורכי הדין ישראל וולנרמן ויחל בקר. החברה ונושאי המשרה יוצגו בידי ד"ר גיל אוריון ממשרד פישר בכר חן וול אוריון ושות' ובידי עו"ד רונן עדיני ממשרד עדיני ברגר גבאי.