נעילה מעורבת בבורסה; אבנר נפלה 4.7%, כיל 2.9%

ירידות שערים במדדי וול סטריט ובבורסות אירופה; תנודתיות במחירי הנפט ■ התפוצצה העסקה למכירת מניות כלכלית ירושלים לשלמה נחמה ■ בנק ישראל הותיר אתמול את הריבית על כנה

בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי

הבורסה בת"א ננעלה היום (ג') במגמה מעורבת על רקע ירידות בוול סטריט ובבורסות אירופה. מניות האנרגיה בלטו לשלילה והעיבו על המדדים המובילים. מחזור המסחר הסתכם בכ-981 מיליון שקל.

חדש באתר "גלובס": כל הנתונים הכלכליים החשובים - בעמוד אחד

 

מניות האנרגיה משכו אמש את וול סטריט מעלה. ספקולציות בשוק על ירידה אפשרית בתפוקת הנפט בארה"ב בשל ירידה חדה במספר מתקני הקידוח הפעילים הקפיצה את מחיר הנפט, אולם היום הוא חוזר לרדת בעוד הסוחרים חוששים ממשלוחי נפט גדולים שיצאו מאיראן ויכולים לקזז את השפעת ירידת התפוקה בארה"ב.

בישראל החליט אתמול בנק ישראל להותיר את הריבית ללא שינוי על 0.1%, אך הותיר את הדלת פתוחה להרחבה מוניטרית נוספת כשציין בהודעת הריבית כי "הסיכונים להשגת יעד האינפלציה ולצמיחה נותרו גבוהים". 

יום לאחר החלטת הריבית נסחר הדולר בעלייה של 0.1% ל-3.91 שקלים והאירו מאבד 0.1% ל-4.31 שקלים.

 

מבין המניות הבולטות היום בשוק המשיכה כלכלית ירושלים  לרכז עניין לאחר שהעסקה של בנק לאומי  למכור את מניות השליטה בכלכלית לשלמה נחמה התפוצצה אתמול ברגע האחרון. היום פרסמה החברה אזהרת רווח בשל ירידת ערך הנכסים ברוסיה.

מניות ביומד כמו פוטומדקס , אקס טי אל  ומדיגוס   בלטו לאחר שחזרו מוול סטריט עם פערי ארביטראז' גדולים. עדיין בביומד, קולפלנט  מזנקת לאחר שקיבלה אישור לשווק מוצר דגל שלה באירופה.

בנק הפועלים ממליץ לקנות את מניית טאואר  ומצמיד לה מחיר יעד הגבוה ב-65% ממחיר השוק. ההמלצה מגיעה יום לפני פרסום הדוחות השנתיים של טאואר. (לסיפור המלא)