ענבל אור: "מי שמבקש את הכסף יודע בדיוק מה הפרוצדורה"

בראיון מיוחד לחדשות 2 ממעצר-הבית שלה טוענת אור כי אין לה ספק שהאמת תצא לאור והחשדות יתבהרו ■ "אני מנהלת את העסק שלי ביושרה רבה, באמינות, לא הייתי מעלה בדעתי בכלל לעשות דבר כזה"

ענבל אור / צילום: אלכס ליפקין
ענבל אור / צילום: אלכס ליפקין

בראיון מיוחד ממעצר-הבית, מספרת ענבל אור על התחושות בעקבות החשדות המיוחסים לה להעלמת מס. "זה לא נעים, לא כיף, לא מכובד", אמרה יזמית הנדל"ן בראיון לדני קושמרו ב"אולפן שישי" בערוץ 2. "אני לא רואה את עצמי נכנסת לכלא".

"עוד לא הצלחתי להבין מה זה בכלל, מה קורה כאן", היא תיארה את רגעי המעצר. "כשהגעתי למשרדים וראיתי כל-כך הרבה חוקרים, הבנתי שכנראה הסתבכתי. אני לא מאמינה שהסתבכתי. אני מנועה מלדבר על החקירה, אבל אין לי ספק שבסופו של דבר האמת תצא לאור".

"בניתי עסק בעשר אצבעות במשך 10 שנים", היא הדגישה. "אני מנהלת אותו ביושרה רבה, באמינות, לא הייתי מעלה בדעתי בכלל לעשות דבר כזה. יש חשדות, הם יתבהרו, האמת תצא לאור. נורא חשוב לי להדגיש שאני מנהלת אלף יחידות דיור, 16 חברות, למה לי לעשות כזה דבר?".

עם זאת, אור נראתה בראיון הרבה פחות בטוחה והרבה יותר נרגשת מאשר בדרך-כלל. "בכל זאת, זה שוק, זה הלם", הסבירה אור את מצבה. "אני בן אדם, אני מאוד אנושית, היו לי דמעות, היה לי קשה, כי לא הבנתי מה קורה כאן. אני משלמת מסים".

"אני מנהלת מלמעלה, לא נמצאת בכל הפרטים"

לטענתה, לא היה באפשרותה לדעת על העלמות מס בקבוצת הנדל"ן שבבעלותה. "אני עובדת עם היועצים הטובים ביותר בשוק, יש לי רואי חשבון, יש אנשי מקצוע שעושים את עבודתם", היא טענה. "אני מנהלת מלמעלה, אני לא נמצאת ממש בכל הפרטים".

בניסיון לשדר עסקים כרגיל, הבטיחה אור שכל לקוח שירצה לקבל את כספו בחזרה, יוכל לעשות זאת בקלות. "כל מי שמבקש את הכסף יודע בדיוק מה הפרוצדורה", אמרה בראיון לדני קושמרו. "יש מחלקת קשרי לקוחות, מגיעים, אין שום בעיה, מקבלים את כספם חזרה, מי שלא מאמין ולא רוצה. אנחנו עושים את זה עם כל הקושי. אני מאוד מאמינה בפרויקטים שלי, בדרך שלי, ביושרה שלי".

אור הודתה כי בימים האחרונים נעשו פניות מצד לקוחות שדרשו את כספם בחזרה. "קיבלנו לא הרבה פניות, אבל היו פניות", היא העידה. "הן מטופלות. הייתה סערה, אבל צריכים לקחת גם את הדברים בפרופורציה".

במהלך הראיון תקפה ענבל אור גם את התקשורת על אופי הסיקור בענייניה. "התקשורת מאוד אוהבת אותי", אמרה אור בציניות. "אני חושבת שעשיתי טעות עם התקשורת. היום לא הייתי מצטלמת כמו פעם, וגם לא הייתי מתלבשת ככה. הייתי אומרת לעצמי 'ענבל, את לא צריכה להתלבש ככה. יש לך הרבה יותר מה להציע'".