נעילה חיובית בבורסה; מנקיינד זינקה 22%, אופקו ב-5%

המדדים המובילים בוול סטריט מחקו בסוף השבוע את הירידות החדות של תחילת השנה - ועברו לטריטוריה החיובית ■ קרן פימי רכשה 50% מחברת יוניטרוניקס בהשקעה של 110 מיליון שקל ■ בנק לאומי: חשיפה מנייתית "ממוצעת" בתיקים

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (א') במגמה חיובית על רקע עליות השערים שחתמו ביום ו' את המסחר בוול סטריט, כשפער הארביטראז' במניות המעו"ף היה חיובי ותרם לדחיפת המדד המוביל קדימה. מחזור המסחר נותר נמוך והסתכם בכ-460 מיליון שקל.

 

המדדים המובילים בוול סטריט מחקו את ירידות השערים החדות שנרשמו בתחילת השנה, ועברו בסוף השבוע האחרון לטריטוריה החיובית. גם הנפט לא עצר והשלים זינוק של עשרות אחוזים תוך שבועות ספורים.

נזכיר כי בשבוע שעבר החליט הפדרל ריזרב להותיר את הריבית ללא שינוי וקבע כי הכלכלה האמריקאית עדיין עומדת בפני סיכונים רבים, כשמחירי הנפט ימשכו את האינפלציה כלפי מטה בטווח הקצר. שוק העבודה, לפי הפד, צפוי להמשיך להתחזק.

בפדרל ריזרב מעריכים עוד כי הריבית תגיע בסוף 2017 לרמה של 1.9% ובסוף 2018 לרמה של 3%, כשבנקודת השיא היא תגיע לרמה של 3.3%. זאת, לעומת היעד הקודם שהיה לריבית מקסימלית של 3.5%. הצמיחה השנה בארה"ב צפויה לעמוד על 2.2% לעומת התחזית הקודמת שצפתה צמיחה של 2.4%.

בהלמן-אלדובי ממשיכים בהמלצה לנצל ימים של עליות בשווקים על מנת לצמצם מעט את החשיפה המנייתית ולהוריד סיכונים בתיק ההשקעות בתקופה הקרובה. "ההסתברות לעליית הריבית בהחלטה הבאה של הפד בחודש יוני עלתה לרמה של כ-50%. כרגע, נתוני מאקרו טובים בארה"ב, רגיעה בשווקים, עליית מחירי הסחורות והתייצבות מחיר הנפט מעלים את הסבירות כי הבנק המרכזי האמריקאי ישקול העלאת ריבית נוספת במחצית השנייה של 2016", נכתב בסקירה.

בבנק לאומי ממליצים על חשיפה מנייתית "ממוצעת" בתיקים, לאור הערכה שקצב צמיחה חיובי (גם אם מתון) במהלך שנת 2016, והרכב הצמיחה, יתמכו בשיפור מסוים ברווחיות הפירמות הן בחו"ל והן בישראל. "מבין מכלול הגורמים המעיבים בנקודת הזמן הנוכחית על שוקי ההון, הסיכון של התפתחויות שליליות בכלכלה הסינית נראה כמהותי ביותר", נכתב בסקירה מטעם הבנק.

כלכלני בנק אגוד מעריכים בסקירתם השבועית כי "לא צפויה העלאת ריבית בישראל עד סוף השנה", ומציינים כי "ישנה העדפה להשקעה סקטוריאלית תוך 'תיבול' התיק בבחירה סלקטיבית של מניות". הם ממשיכים להעריך כי "האפיק המנייתי צפוי להניב תשואה עודפת לאורך זמן, אם כי התנודתיות הגבוהה צפויה להימשך השנה".

אסם  הוסיפה להיסחר על רקע אישור בעלי מניותיה את עסקת המיזוג עם נסטלה.


קרן פימי חתמה על הסכם לרכישת 50% מחברת יוניטרוניקס  בהשקעה של 110 מיליון שקל, ש-60 מיליוני שקל מתוכם יוזרמו לתוך החברה בכדי להרחיב את צמיחתה. ההשקעה תבוצע לפי מחיר של 16 שקל למניה (בכפוף למנגנוני התאמה) - פרמיה של כ-30% על מחיר השוק. (לסיפור המלא)

 

חברת מגדל ביטוח  הודיעה כי רכשה יחד עם White Oak Partners (השותף המנהל האמריקאי) ומשקיעים נוספים, פורטפוליו של שלושה נכסי מולטיפמילי בארה"ב. היקף ההשקעה עומד על כ-167 מיליון דולר, כאשר שיעור ההחזקה של מגדל עומד על 49%.

מניות הפארמה - טבע , פריגו  ומיילן  - המשיכו לרכז עניין רב לאחר שנפלו בחדות ביום חמישי סביב השערוריה החשבונאית של חברת וליאנט, וכן בצל הכוונה של המערכת הפוליטית האמריקאית להוריד באופן משמעותי את מחירי התרופות, מה שיפגע בהכנסות של החברות האלה בארה"ב.

עליות שערים נרשמו במניות אפריקה  לאחר הפרסום ביום חמישי בגלובס לפיו רוסיה תנסה לנצל את שיפור היחסים הדיפלומטים עם העולם המערבי ותנסה לגייס עוד השנה כסף באמצעות הנפקת אג"ח בשווקים החופשיים. 

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]