האב חשוד בהעלמת מיליוני שקלים, הבת דרסה את חוקר המס

חוקרי מע"מ נתקלו השבוע במספר אירועים חריגים במיוחד סביב חקירת חשד לקיומו של שוק שחור במכירת בורקסים ברחובות: במסגרת החקירה דרסה בתו של החשוד את החוקר, ודודה של הדורסת ניסה להימלט לפרדסים

עד לאן ירחיקו חשודים בעבירות מס במטרה להסתיר את מעשיהם ובהתנגדות לחוקרי המס? מסתבר שרחוק מאוד. חוקרי מע"מ באר-שבע וחוליית המתמחים במשרד מע"מ רחובות נתקלו השבוע במספר אירועים חריגים במיוחד סביב חקירת חשד לקיומו של "שוק שחור" במכירת בורקסים ברחובות. במסגרת חקירה של 4 חשודים, דרסה בתו של אחד מהחשודים את החוקר; חשוד אחר - דודה של הדורסת - ניסה להימלט לפרדסים; וכן התגלו סכומי כסף ניכרים במזומן ומסמכים שונים בתיקי בית ספר של ילדיו של החשוד.

האירועים המוזרים התרחשו סביב חקירת העלמת מע"מ באזור רחובות. במסגרת ביקורת רגילה שערכו פקידי המע"מ ברחובות עלה חשד לקיומו של "שוק שחור" במכירת בורקסים בהיקף של מיליוני שקלים. הביקורת החלה אצל הקמעונאי והובילה את החוקרים למשווק ולבסוף ליצרן.

מהבדיקה עלה כי הגם שהמפעל לייצור בורקסים מדווח על העסקת עובד אחד, בפועל מועסקים במפעל 8 עובדים העוסקים בייצור. בעקבות התנגדות אלימה מצד הקמעונאי "בורקס גדרה" בעת שנערכה לו ביקורת בשטח, הוחלט בתחנת מע"מ רחובות לבקש את סיועה של יחידת החקירות מע"מ באר-שבע והדרום, והחקירה עברה למישור הפלילי.

החשד שעלה היה כי הארבעה עוסקים בתחום המאפים מעלימים מהמדינה את היקף הכנסותיהם והמע"מ הנובע מהם. אתמול (ג') נעצרו החשודים על-ידי חוקרי מע"מ באר-שבע והדרום בחשד להעלמת הכנסות של מיליוני שקלים. 

ארבעת החשודים עוסקים בממכר מאפים: האחד, אברהם מלוכה מרמלה, בעל מפעל "בורקס רמלה" לייצור בורקסים; השני - אשר בן זיקרי מראשון-לציון, סיטונאי, בעל עסק "בורקס בבא", הרוכש את הבורקסים מ"בורקס רמלה" ומוכר לקמעונאים, בכלל זה לשני החשודים הנוספים בפרשה - האחים אורי וגדעון משה מגדרה, בעלי "בורקס גדרה". 

אתמול עם שחר נערכו על-ידי חוקרי מע"מ באר-שבע והדרום, בשיתוף ביקורת החשבונות מתחנת מע"מ רחובות, חיפושים בבתי החשודים בגדרה, רמלה וראשון-לציון, במסגרתם נתפסו מסמכים המאששים את החשודות בדבר העלמת עסקאות בהיקף נרחב.

במסגרת החיפושים והמעצרים כאמור אירעו האירועים החריגים. במהלך מעצרו של החשוד אורי משה, ברח החשוד לבית העסק ומשם לפרדסים הסמוכים, כשהחוקרים דולקים בעקבותיו. לאחר כחצי שעה שב לביתו וביקש מהחוקרים לאפשר לילדיו לצאת לבית הספר. טרם יציאת הילדים, התבצע חיפוש בילקוטיהם, ונתגלו בהם כסף מזומן ומסמכים הקושרים את משה לחשדות נגדו ונגד העסק. כמו כן, בתו של אחיו ניסתה לדרוס את חוקרי מע"מ תוך כדי נהיגה פרועה במיוחד. 

הארבעה שוחררו אתמול בתנאים מגבילים על-ידי כבוד השופט עמית מיכלס מבית משפט השלום בראשון-לציון, תוך הפקדת ערבויות כספיות. החקירה בעניינם תימשך.