אפקט ילן: נמשכת ירידת התשואות בשוק האג"ח הממשלתי

התשואות על האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים ממשיכות לרדת מאז נאומה של יו"ר הפד ■ אנליסטים: הראלי באג"ח הממשלתי יימשך השנה - ככל שהפדרל ריזרב ידחה את העלאת הריבית

ג'נט ילן / צילום: רויטרס
ג'נט ילן / צילום: רויטרס

אפקט נאומה של יו"ר הפדרל ריזרב נמשך והתשואות בשוק האג"ח ממשיכות לרדת. האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים יורדות היום בנקודה ונסחרות ברמה של 1.81% כשירידת התשואות בארה,ב מקרינה גם על האג"ח הממשלתי האירופי המוביל כמו האג"ח של ממשלת גרמניה שנסחר בתשואה של 0.15% והאג,ח של ממשלת בריטניה ל-10 שנים שנסחר ברמה של 1.41% (ירידת של 2 נקודות).

באופן פרדוקסלי, יש לציין, האג"ח של ממשלת איטליה וספרד שנחשבות לכלכלה מהחלשות באירופה, נסחרות בתשואות נמוכות מהאג"ח האמריקאי ל-10 שנים. כך למשל האג,ח ל-10 שנים של ממשלת איטליה נסחרות בתשואות של 1.22% והתשואות על האג"ח הממשלתי המקביל של ספרד נסחרות בתשואה של 1.42%.

 

אנליסטים בארה"ב מעריכים היום שהראלי של הימים האחרונים באג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים ימשכו והתשואות עליהן עשויות להגיע אף ל-1.25% וזאת כל עוד הריבית בארה"ב תיוותר נמוכה והמשקיעים יחפשו מקום מקלט באפיקים חסרי סיכון. לציין כי נתוני המאקרו של הכלכלה האמריקאית ממשיכים להצביע על היחלשות של הכלכלה הגדולה בעולם וכך עלה מספר דורשי העבודה השבועי ל-279 אלף, נתון מדאיג.

מחר יתפרסמו נתוני האבטלה של ארה"ב לחודש מארס וההערכות הן כי הכלכלה האמריקאית הצליחה לייצר 206 אלף מקומות עבודה מה שגורם לאבטלה להיוותר ללא שינוי. לציין כי באופן עקרוני הכלכלה האמריקאית צריכה לייצר כ-250 אלף מקומות עבודה מידי חודש כדי להדביק את קצב הריבוי הטבעי, לקזז את מספר המפוטרים ולקלוט מובטלים שלא מועסקים יותר מחודש - המשמעות היא שכדי להוריד את רמות האבטלה בארה"ב, הכלכלה האמריקאית צריכה לייצר כ-250 אלף מקומות עבודה מידי חודש.

נתוני שוק העבודה הם אחד הנתונים המרכזיים אליהם מתייחס ה-FOMC שהוא הגורם שקובע בסיכומו של יום את המדיניות המוניטרית בארה"ב וג'נט ילן, יו"ר הפד שנאמה השבוע יותר מרמזה כי הזהירות שוועידת השווקים הפתוחים (FOMC) צריכה לנקוט בכל הנוגע למדיניות המוניטרית צריך להיות גדול יותר מבעבר.