דו"ח התעסוקה שלח את וול סטריט לעליות; הנפט צנח

ירידות שערים בבורסות אירופה ■ הכלכלה האמריקאית ייצרה בחודש מארס 215 אלף מקומות עבודה חדשים, מעל התחזיות המוקדמות ■ עלייה בשיעור ההצטרפות לכוח העבודה ■ שיעור האבטלה גדל ל-5%

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט התנהל היום (ו') כשעיני המשקיעים היו נשואות לנתוני המאקרו. נתון המאקרו החשוב שהתפרסם לפני המסחר היה מספר המשרות החדשות שהכלכלה האמריקאית ייצרה בחודש מארס והוא הפתיע לטובה.

 

משרד העבודה האמריקאי דיווח כי בחודש מארס ייצרה הכלכלה האמריקאית 215 אלף מקומות עבודה חדשים כשהתחזית המוקדמת הייתה להתווספות של 206 אלף משרות וזאת לאחר תוספת 242 אלף משרות בפברואר. שיעור האבטלה עלה ל-5% לעומת הנתון בחודש פברואר שהצביע על שיעור אבטלה של 4.9%.

שלשום פורסם סקר ADP, הנתון המקדים לדוח תעסוקה, והצביע על הוספה של 200 אלף משרות, מעט מתחת לתחזיות המוקדמות להוספה של 205 אלף.

הדוח מגיע על רקע דבריה של נגידת הפד ילן השבוע, לפיהם הבנק המרכזי יאט את קצב העלאות הריבית השנה - עובדה שעודדה את שוקי המניות ושלחה את הדולר לירידות.

האנליסטים בארה"ב חלוקים לגבי המשמעות של דו"ח התעסוקה. מחד יש את אלה שאומרים שילן צדקה כשאמרה שיש להאט את קצב העלאות הריבית וכשהסיכונים לכלכלה העולמית גדולים כל כך הרי שלא ניתן לצנן, בשלב הזה, את ההתפתחות של הכלכלה האמריקאי.

מאידך, כלכלנים אחרים טוענים כי דו"ח התעסוקה מאיין את דבריה של ילן והריבית תחזור לעלות בקצב המתוכנן.

לוח המאקרו עמוס גם ללא דוח התעסוקה: מדד מנהלי הרכש למגזר היצרני (ISM) בחודש מארס, עלה לרמה של 51.8 נקודות כשהתחזיות היו לעלייה ל-50.8 נקודות לאחר קריאה של 49.5 נקודות בחודש פברואר. נזכיר כי כל קריאה מעל 50 נקודות פירושה התרחבות כלכלית. מדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש החולף, עומד על 91 נקודות כשהתחזיות דיברו על עלייה לרמה של 90.6 נקודות לאחר קריאה של 90 נקודות בפברואר.

מניות הרכב דוגמת פורד מוטורס  וג'נרל מוטורס  ריכזו עניין על רקע פרסום נתוני מכירות הרכב החודשיות.

טסלה מוטורס  חשפה אמש את דגם 3 סדאן החדש שלה, ודיווחה כי כבר קיבלה מעל 130 אלף הזמנות לרכב. ייצור הרכב יחל בשנה הבאה, במחיר התחלתי של 35 אלף דולר.

 

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]