נחשפה רשימת המסעדות שרכשו בשר מקולקל מהרש"פ

(עדכון) - חשד: בשר מקולקל הוברח מהרשות הפלסטינית ונמכר למסעדות מובילות, זאת תוך זיוף תאריכי התפוגה של מוצרי הבשר, תאריכי השחיטה והכשרות ■ צפו ברשימת המסעדות שרכשו את הבשר המקולקל

בשר מקולקל במסעדות יוקרה / צילום: משרד החקלאות יחידת הפיצו"ח
בשר מקולקל במסעדות יוקרה / צילום: משרד החקלאות יחידת הפיצו"ח

זהירות בשר מקולקל: מפקחי יחידת הפיצו"ח של משרד החקלאות והיחידה המרכזית במשטרת ישראל מחוז ש"י חשפו הלילה רשת הברחת בשרים משטחי הרשות הפלסטינית לתוך גבולות ישראל.

הבשר המוברח, כך מסר משרד החקלאות בהודעה לתקשורת, נמכר למסעדות מובילות ובעלות שם וכן לחנויות שונות לממכר בשר, זאת תוך זיוף תאריכי התפוגה של מוצרי הבשר, תאריכי השחיטה והכשרות.

שמות המסעדות והחנויות לא מפורסמות בשלב זה, היות והנושא מצוי בחקירה, והכלי היחיד שעומד כרגע בידי הצרכנים לזהות את הבשר המוברח היא באמצעות איתור מדבקות הכשרות המזויפות (המופיעות בתמונות). 

עם זאת, ל"גלובס" נודע כי המסעדות שרכוש את הבשר המקולקל הן "אוקטגון", "צפרה", "מוזס רמת החי"ל", "דיקסי", "עד העצם" בכפר-סבא ובהרצליה, "ידע הבשרים" בתל-אביב ו"אחים מרסל" בחיפה. 

על-פי החשד, רשת מבריחים הכוללת ישראלים ופלסטינים הכניסה במירמה את הבשר משטחי הרשות הפלסטינית לישראל במשאיות בעלות דפנות כפולות ובשיטות הסלקה נוספות. לפי החשד, השיטה עבדה בדרך הבאה: יבואן פלסטיני רוכש בשר המיועד לכאורה לרשות הפלסטינית בדרום אמריקה ומייבא אותו ארצה לנמל חיפה. מהנמל בחיפה הסחורה מועברת למחסן בא-רם, ומשם הבשר מוברח בשיטות שונות לשטחי ישראל דרך מחסומים שונים בתת-תנאים המנוגדים להנחיות השירותים הווטרינריים.

 

יצוין כי משרד החקלאות אוסר על יבוא מוצרים מן החי מהשטחים הפלסטינים לישראל בגלל תנאי אחזקה לא נאותים ובמטרה למנוע הכנסת בשר מקולקל לשטחי המדינה. הסחורה המוברחת מגיעה למחסן באזור התעשייה עטרות, שם נארזת מחדש תוך זיוף חותמות הכשרות, תאריכי התוקף ואישורים וטרינריים.

הבשר, שאינו ראוי למאכל אדם, מופץ כאמור למסעדות מובילות ובעלות שם ולחנויות שונות לממכר בשר. בנוסף עולה חשד להעלמת עסקאות והשמטת הכנסות בשטחי ישראל. 

מרשת מוזס נמסר בתגובה: "רשת מוזס לא עובדת עם הספק המדובר. רשת מוזס עובדת למעלה מ-10 שנים עם ספק הבשר האיכותי דבאח, המספק בשר איכותי לכל 12 הסניפים של הרשת. בנוסף, הרשת מעסיקה קצב במפעלי דבאח, שאחראי על איכותו הגבוהה של הבשר המגיע לסניפים. בינואר 2016 התקבלה פנייה מהספק המדובר בבקשה לעבוד עם סניף אחד של הרשת, אך לאחר בדיקת חומרי הגלם, הרשת סירבה לעבוד איתו. הקהל הרחב בישראל יודע שההמבורגרים של רשת מוזס הם ההמבורגרים האיכותיים והטעימים בישראל".