ענבל אור התלוננה על כאבים בחזה ולא הגיעה לחקירה במשטרה

אתמול טענה אור, באמצעות עורך דינה החדש עדי כרמלי, כי עובדים בכירים שלה מעלו בכספי החברה - והייתה אמורה להגיש היום תלונה במשטרה

ענבל אור/ צלם: שלומי יוסף
ענבל אור/ צלם: שלומי יוסף

דקות ארוכות ישבו היום (ב') חוקרי משטרת ישראל במשרדיהם וחיכו לענבל אור, יזמית הנדל"ן החשודה בפלילים, כדי שזו תגיע לחקירה אליה זומנה על-ידם מראש. ואולם, אור לא הגיעה לחקירה, והשוטרים נאלצו לנסוע למלון WEST בתל-אביב, שבו מתאכסנת אור בימים האחרונים, כדי לדרוש מאור להתייצב לחקירה.

כשהגיעו השוטרים למלון, אור התלוננה בפניהם על כאבים קשים בחזה, וטענה כי בשל אותם כאבים נבצר ממנה להתייצב לחקירה. למקום הוזמן אמבולנס, ואור נבדקה על-ידי הפרמדיקים. לאחר כשעה עזב האמבולנס את המקום, ואור נשארה לנוח. חקירתה אמורה להימשך בימים הקרובים. 

אור, מארגנת קבוצות רכישה, אמורה הייתה להתייצב היום לחקירה, בין היתר כדי למסור את טענותיה כי עובדים בכירים שלה מעלו בכספי החברה. המדובר בגרסה שהעלתה אתמול אור לראשונה באמצעות עורך דינה החדש, עדי כרמלי, ולפיה קיים אצלה "מידע חדש" על מעילה כביכול בכספי החברה שפגעה בחברה מבחינה תזרימית.

לטענת אור, "מידע" חדש כלשהו שהגיע אליה כביכול. קשה להתעלם מהעובדה שה"תגלית" באה על רקע חרושת שמועות, שהגיעו גם לאוזניה של אור, לפיהן סמנכ"ל הכספים של אור סיטי לשעבר, דרור גלעדי, מצוי בגישושים מול רשות המסים, במסגרתם הוצעה האפשרות שגלעדי יחתום על הסכם עד מדינה ויעיד נגד אור.

חקירתם של גלעדי ואור באזהרה ברשות המסים לפני כמה שבועות היא שנתנה את האות למהומה סביב אור, שהביאה בינתיים לכניסתה של חברת אור סיטי נדל"ן להליכי הפירוק. גלעדי ואור חשודים בהעלמת מע"מ בקשר לשני פרויקטים של הקבוצה, בגובה של כ-17 מיליון שקל. בנוסף חשודים השניים בעשיית שימוש בחשבוניות שהוצאו מחברה שנסגרה, כלומר במעשי זיוף.

מכירה בכפל של זכויות בדירה

בחקירה אחרת, שמנהלת המשטרה, חשודה אור גם בהונאת משתתפי קבוצות הרכישה של אור באמצעות מכירה בכפל של זכויות לקבלת דירה. בחקירותיה ייבדקו ככל הנראה גם טענות שעלו ממסמכים שהגיש בנק מזרחי-טפחות לתיק הפירוק, ובו פרשת הצגתו של מסמך מזויף לכאורה, המעיד על יתרת חשבון של אור בבנק אחר - יו-בנק - בסך 28 מיליון שקל לגורמים בבנק מזרחי.

נזכיר כי דוח המפרק של חברת אור סיטי נדל"ן, עו"ד איתן ארז, העלה טענות שעשויים לבסס חשדות חדשים נגד אור, כמו הטענה על משיכות של כ-6.5 מיליון שקל מקופת החברה לטובת אור בדרכים שונות; משיכות "שאינן משכורת וגם לא דיבידנד", כלומר - שלכאורה לא שולם המס בגינן.

טענותיה החדשות של אור בעניין "המידע" על עובדיה הן כלליות למדי. אור שלחה מכתב למשטרה בו טענה כי הגיע לידיה "מידע" חדש. היא לא פירטה מהו אותו מידע, רק טענה כי הדברים יתבררו בקרוב. עורך דינה טען אתמול (א') בראיון לגלי צה"ל כי "הצטברו מסמכים המעידים על מעילה במיליונים בתוך אור סיטי, נעביר אותם היום למשטרה. הדברים מבוססים וממוסמכים, נדרשת כאן חקירת משטרה".