התקדמות משמעותית: נתניהו אישר את מועצת תאגיד השידור

מינוי המועצה הוא משמעותי לקיומו של תאגיד השידור הציבורי, שכן מדובר בגוף המפקח על התווית המדיניות בגוף, על פעילותו ועל גיוס עובדיו ■ התאגיד אמור לקום תחת רשות השידור באוקטובר 2016

בנימין נתניהו / צילום: אבי אוחיון - לע"מ
בנימין נתניהו / צילום: אבי אוחיון - לע"מ

ראש הממשלה ושר התקשורת, בנימין נתניהו, חתם היום (א') על שמות חברי מועצת תאגיד השידור הציבורי הישראלי בראשותו של גיל עומר.

מינוי המועצה הוא משמעותי לקיומו של תאגיד השידור, שכן מדובר בגוף המפקח על התווית המדיניות בגוף, על פעילותו ועל גיוס העובדים שבו. עם מינויו, נסללה גם הדרך למינויו של עורך חדשות ראשי לתאגיד, שאמור לקום תחת רשות השידור באוקטובר 2016.

חברי המועצה - פרט לעומר המשמש מנכ"ל מוזיאון הילדים בחולון - גם הרב אבי רט, הבמאי נפתלי גליקסברג, העיתונאי שלומי שטיין, מנכ"לית משרד החינוך לשעבר דלית שטאובר, יו"ר מועצת הקולנוע לשעבר פרופ' דוד אלכסנדר, אורית מסילתי, ד"ר אורנה דויטש, מנכ"לית רדיו אקו 99FM לשעבר מישל קרמרמן, מנכ"לית החינוכית לשעבר אהובה פיינמסר והמסעדן היפואי חמיס אבולעפיה. 

המועצה נבחרה לפני כשנה על-ידי ועדת איתור בראשות השופט עזרא קמא ובהשתתפות נורית דאבוש וחיים פרייליכמן, שבהמשך הוחלף. העובדה שכל חברי המועצה אושרו במקשה אחת על-ידי נתניהו היא הישג של הוועדה, לאור העובדה שעל-פי החוק, על-מנת למנוע התערבות פוליטית, יכול השר הממונה לבחור לאשר או שלא לאשר את כל המועצה כמקשה אחת בלבד. 

ועדיין הליך אישור המועצה ארך חודשים ארוכים, במסגרתם גם הוגש בג"ץ בנושא על-ידי תנועת הצלחה, לו השיבה המדינה כי שמות חברי המועצה נמצאים על שולחנו של נתניהו, אחרי שעברו הליך של אישור משפטי. לכוחות הפועלים לקידום אישור המועצה חבר גם יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, איתן כבל, שקבע כי ראש הממשלה יחויב למנות את המועצה גם אם לא כל חבריה נבחרו.