הלמן-אלדובי: ירידות? לא הזמן להגדיל חשיפה למניות

בית ההשקעות: השוק ימשיך להיות תנודתי בתקופה הקרובה לנוכח פרסום נתונים כלכליים חלשים יחסית ולאור עלייה ברמת הסיכון בשווקים יש לנקוט זהירות בעת ההשקעה במניות בתקופה זו, גם בארץ וגם בחו"ל

הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי
הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי

בית ההשקעות הלמן אלדובי מפרסם היום (א') סקירה שבועית, במסגרתו מסבירים כי דוח התעסוקה החלש שהתפרסם במהלך הסופ"ש הינו נדבך נוסף בנתוני מאקרו חלשים שהתפרסמו לאחרונה בארה"ב. "דוח זה תומך בהערכתנו כי במידה ונוסיף לראות נתוני צמיחה חלשים במדינה, יפחתו הסיכויים להעלאות ריבית נוספות השנה, כאשר בפגישה הבאה אשר תיערך בחודש יוני אנו צופים כי הריבית האמריקאית תיוותר ללא שינוי", נכתב.

כלכלני הלמן אלדובי ממשיכים להמליץ כי על אף הירידות האחרונות בשווקי המניות, רצוי שלא להגדיל את החשיפה לשוק המניות בעת הזאת. להערכתם, השוק ימשיך להיות תנודתי בתקופה הקרובה לנוכח פרסום נתונים כלכליים חלשים יחסית ולאור עלייה ברמת הסיכון בשווקים יש לנקוט זהירות בעת ההשקעה במניות בתקופה זו, גם בארץ וגם בחו"ל.

מבחינת אלוקציה בתיק ההשקעות, ממשכים בבית השקעות להעדיף את השוק האמריקאי וממליצים להגדיל חשיפה לשוק זה על חשבון אירופה. בנוסף ניתן להגדיל מעט את החשיפה לשווקים המתעוררים במידה והדולר יוסיף להיחלש מול המטבעות באותן מדינות.