נמשך הקרע בין קברניטי הבורסה ביינארט ונויבך: "העסק משותק"

פגישת דירקטוריון שנועדה לדון ביחסיהם בוטלה בפתאומיות ■ הבורסה: "נדחתה מסיבות טכניות"

יוסי ביינארט, מנכ"ל הבורסה (מימין), והיו"ר אמנון נויבך. ברשות ני"ע לא רואים הפרה / צילום: תמר מצפי
יוסי ביינארט, מנכ"ל הבורסה (מימין), והיו"ר אמנון נויבך. ברשות ני"ע לא רואים הפרה / צילום: תמר מצפי

הסחירות הנמוכה בהבורסה בת"א, הירידה הנמשכת במספר החברות הציבוריות והמאבק מול ועד העובדים המיליטנטי ממשיכים להעכיר את האווירה בצמרת הבורסה בתל אביב. כך, בעוד שראשי הבורסה אמורים לקדם בימים אלה את הפתרונות שלהם למצבה הבעייתי, כגון הרפורמה במדדים, או לסכם עם העובדים את המחיר לשינוי מבנה הבעלות של הבורסה, מתברר כי היחסים העכורים בין מנכ"ל הבורסה יוסי ביינארט והיו"ר אמנון נויבך נמשכים.

במה מדובר הפעם? שלשום בערב בוטלה בפתאומיות פגישה שלא מן המניין של דירקטוריון הבורסה, שיועדה להתקיים אתמול בבוקר, כדי לדון ביחסים הבעייתיים בין השניים. זאת, בהמשך למפגש קודם של דירקטוריון הבורסה, שהתקיים לאחרונה, ושבמהלכו "היה ברור שהשניים לא מסתדרים והמצב ביניהם רחוק מלהיות טוב. על יו"ר הרשות, פרופ' שמואל האוזר, להתערב. בינתיים העסק משותק", אומר גורם המעורה במצב.

מהבורסה נמסר בתגובה, כי "ישיבת הדירקטוריון ששוריינה להיום נדחתה מסיבות טכניות כפי שקורה מפעם לפעם. כל ניסיון לייחס לביטול הישיבה סיבה אחרת חוטא לאמת". עם זאת, לדברי גורמים המעורים במצב הבורסה, יחסי ביינארט-נויבך מעורערים, למרות שהשניים ניסו לשדר יחסים כרגיל לפני מספר שבועות, לאחר שדבר העימות ביניהם הפך פומבי. כך, בסוף חודש מארס השנה, נודע על עימות חריף שפרץ בין נויבך לבין ביינארט, שבמסגרתו ביקש נויבך להדיח את ביינארט על רקע חילוקי דעות ביניהם.

משהתברר שהדחה שכזו לא תתאפשר, ירד הנושא מסדר היום, וכעבור זמן קצר הוציאה הבורסה הודעה שלפיה "יושרו ההדורים בין היו"ר והמנכ"ל, והשניים ימשיכו לפעול בשיתוף פעולה מלא לקידום הבורסה ומטרותיה".

לפני שהסכסוך בין נויבך לביינארט פרץ לתודעה הציבורית, ערכו השניים ניסיון, שלא עלה יפה, לפתור את האי-הבנות ביניהם, ולקבוע דרך ניהול מוסכמת. במסגרת המהלך שכרה הבורסה את שירותיו של איקה אברבנאל, שכיהן בעבר גם כסמנכ"ל בכיר בטבע, לצורך שיפור הליכי הניהול ויחסי העבודה בצמרת הארגון, והוא גם שימש כמעין מגשר בין השניים. ככל הידוע, ביינארט טוען כי היו"ר נויבך מתערב מדי בתחומים לא לו, בעוד שהיו"ר נויבך גורס כי בשל חולשות של ביינארט כמנהל הוא נדרש להתערב בפעילויות מעין אלה.