אתי וגבי רוטר חוגגים במוזיאון ת"א, איזי בורוביץ' מבלה בתערוכה

וגם: מי הגיע לאירוע פתיחת המושב השנתי של חבר הנאמנים באקדמיה למוזיקה ומחול בירושלים?

אמנות זה השחור החדש

מדוע הגיעה הצמרת העסקית למוזיאון?

החיבור בין אמנות לעסקים מתקיים גם במקרה של מותג אופנה כמו קסטרו. השבוע חגגו המנכ"לים המשותפים, אתי וגבי רוטר, יחד עם האמן דוד טרטקובר את השקת הקולקציה המשותפת שלהם, והיכן אם לא במוזיאון תל-אביב לאמנות.

במתעניינים במלתחה ולא פחות מכך ביצירה האמנותית: לינה קסטרו, אמה של אתי רוטר ומייסדת חברת קסטרו; אבי פישר, יו"ר כלל תעשיות; אבי לוי, יו"ר מליסרון; אפי רוזנהויז, יו"ר קבוצת גולף הנכנס, ורעייתו רחל; ירון אשל, מנכ"ל גזית גלוב ישראל; אמנון דיק ורעייתו נאווה; נשות התקשורת דנה ויס ואיילה חסון; ואחרים.

דנה וייס, אתי רוטר ואיילה חסון / צילום: אלירן אביטל
 דנה וייס, אתי רוטר ואיילה חסון / צילום: אלירן אביטל

איור אחד שווה אלף מילים

מי הגיעו לתערוכת איורי העיתונות של יזהר כהן?

כולם מדברים על חשיבות המילה הכתובה, אבל לפעמים הערך המוסף מגיע דווקא הודות לתמונה טובה או לאיור מבריק.

יזהר כהן (לא הזמר, השני) פתח אמש (ג') את תערוכת האיורים שלו במוזיאון נחום גוטמן לאמנות. איוריו השנונים משהו של כהן מוכרים לרבים בעיקר מעולם העיתונות המודפסת. בתערוכה, המוצגת תחת השם "בראש של יזהר כהן", אפשר למצוא רבים מאותם איורים, כאלה שלפעמים מוסיפים ערך מוסף משמעותי לטקסט שלצידם. לפתיחה החגיגית הגיעו חוץ מהאמן המתגורר בפירנצה, גם מוזמנים מתחומים שונים - פוליטיקאים, עיתונאים, אנשי אמנות, אנשי עסקים, כמו גם פוליטיקאים שהיו פעם עיתונאים.

באו להתרשם ולפרגן: ח"כ יאיר לפיד, יעל ואיזי בורוביץ', דב מורן, דני טוקטלי, ד"ר ציפי ויגאל לנדאו, איש העסקים חובב האמנות, רוני פורר, רוני דיסנצ'יק, רייצ'ל וייצמן, שגריר צרפת, פטריק מזונאב, ואחרים.

לביא, פורר, לנדאו וכהן / צילום: אסף לב
 לביא, פורר, לנדאו וכהן / צילום: אסף לב

הולכים על בטוח

מי ביקר בישראל במסגרת הביקורת?

ארגון ISACA הוא איגוד בינלאומי לביקורת ואבטחת מידע, נושא שהוא חם תמיד ונראה שחשיבותו רק מתעצמת. השבוע ביקר בישראל ד"ר כריסטוס דימיטריאדיס, נשיא האיגוד, כדי להשתתף בכנס שקיימה הנציגות הישראלית של האיגוד.

עוד הגיעו לכנס: שהריאר שגאגי, מנהל תחום הגנת הסייבר, BDO ארצות-הברית, ורו"ח גיא מונרוב, סגן נשיא ISACA ישראל ושותף בפירמת הביקורת החקירתית אלקלעי-מונרוב.

דימיטריאדיס אמר בכנס, שמחקרים מצביעים על כך ש-74% מהמנהלים בארגונים צופים שייפגעו מאירועי אבטחה וסייבר. לפיכך, הוא הסביר, ההשקעה בתחום תעמוד על 170 מיליארד דולר עד 2020, ושני מיליון משרות ייוצרו בתחום עד 2019.

דימיטריאדיס ומונרוב / צילום: אביתר רוזן
 דימיטריאדיס ומונרוב / צילום: אביתר רוזן

מתאים בול

השמועות על המהפכה הגיעו עד הונג-קונג

הידעתם? כמעט בלי ששמתם לב, בדואר ישראל מתרחשת מהפכה.

איך יודעים את זה? דני גולדשטיין, מנכ"ל הדואר, טס בשבוע שעבר להונג-קונג, כדי להשתתף בכנס דואר בינלאומי, בו הציג לנוכחים מצגת העוסקת במהפכה דנן.

בכנס השתתפו כ-3,000 נציגים מכל העולם, וכנראה שמדובר היה בהרצאה מרתקת - בעקבותיה הוזמן גולדשטיין לפתוח את כנס מנהלי הדואר העולמי בפריז בספטמבר הקרוב. מעניין אם את ההזמנות מקבלים בדוא"ל או בדואר רשום.

מחשבות מסלול מחדש

מה משותף למומחית טרור, ח"כית ומנכ"לית?

ארגון סופרסונס, הפועל לנוכחותן של נשים בצמתי השפעה והחלטה בישראל, ערך ביום שישי האחרון בשיתוף אפוק טיימס, אירוע חגיגי תחת השם Time to Rethink. המטרה - להפגין נוכחות, ובעיקר להצביע על העובדה שגם בשנת 2016, אין די נשים בדירקטוריונים, ובכל מקרה, לא באופן המייצג את הפוטנציאל ואת חלקן באוכלוסיה.

גילו נוכחות: ח"כ ד"ר עליזה לביא, שסיפרה על מאבקה לשוויון מגדרי בכנסת; דפנה גונן, מנכ"לית פיוניר המספקת שירותי ניהול הון; דר' ענת הוכברג-מרום, מומחית לטרור; אסתר ליברזון נמר, סמנכ"לית אפליקציית SessMe ופעילה חברתית נגד שיימיניג ברשתות חברתיות; גלי ניר, מנכ"לית טבע אלטמן; וחנה רדו, המשנה ליו"ר מקאן תל-אביב, מייסדת ונשיאת הארגון.

רדו, גונן וניר / צילום: אפרת נימרוד
 רדו, גונן וניר / צילום: אפרת נימרוד

מוכרחים להמשיך לנגן

מי טען שתל-אביב והמוזיקה הקלאסית סובלות מקיפוח?

באירוע פתיחת המושב השנתי של חבר הנאמנים באקדמיה למוזיקה ומחול בירושלים שהתקיים השבוע, עלתה טענה אולי מפתיעה. עו"ד יאיר גרין, יו"ר הוועד המנהל של האקדמיה, טען כי "למרבה הצער מוזיקה קלאסית נדחקה לאחור מפני מוזיקה ים תיכונית, ותקציבים ממסדיים מופנים לעידוד יצירה בפריפריה, תוך זניחת היצירה במקומות כמו ירושלים ותל-אביב".

גרין היצר על היעדרותה של שרת התרבות, מירי רגב, וסיכם: "על ממסד לתמוך ביצירה אם היא מצוינת, ללא קשר לז'אנר שלה או למקום שבו היא נוצרת; אין לי אלא להצטער כי שרת התרבות לא נענתה להזמנתו של הנשיא לכבד אותנו בנוכחותה בקונצרט שייערך הערב המשלב מזרח ומערב כאחד".

עוד הלינו על היעדר תקציב ראוי: עו"ד יחזקאל ביניש, נשיא האקדמיה, ופרופ' ינעם ליף, יו"ר הוועד המנהל.

מעבר לכך, האירוע התקיים בסימן חיובי יותר, לפחות בכל הנוגע לקשר שבין תעשיה, עסקים ואמנות. האקדמיה העניקה במקום תארי נאמן כבוד לתעשיין ומנכ"ל טוטנאואר תעשיות, רן טוטנאואר ולאמו חוה טוטנאואר, בהוקרה על תמיכתם במוסד.

ינעם ליף, חוה טוטנאואר ורן טוטנאואר / צילום: דן פורגס
 ינעם ליף, חוה טוטנאואר ורן טוטנאואר / צילום: דן פורגס