החברה לישראל ובנק לאומי משכו את הבורסה לעליות

השווקים מתמחרים סיכוי אפסי להעלאת ריבית בארה"ב לאחר דוח התעסוקה המאכזב שפורסם ביום שישי ■ עליות בוול סטריט ■ מדריך אופציות

בורסת תל אביב / צלם: בלומברג
בורסת תל אביב / צלם: בלומברג

המסחר בבורסה בת"א הסתיים היום (ב') בעליות שערים מתונוץ. זאת, על רקע מגמה מעורבת בבורסות אירופה והעליות בפתיחת המסחר בוול סטריט.

 

דוח התעסוקה שפורסם ביום שישי בארה"ב שפך מים צוננים על הספקולציות לפיהן הפד יעלה את הריבית החודש. הדוח הצביע על תוספת של כ-38 אלף משרות בחודש מאי, נמוך בהרבה מהצפי בשוק ומהיעד שמסמל התאוששות בשוק העבודה - כ-200 אלף משרות בחודש. לאחר פרסום דוח התעסוקה השווקים מתמחרים סיכוי של כ-4% בלבד להעלאת הריבית החודש וסיכוי של כ-31% להעלאה ביולי.

אחד האפקטים של דוח התעסוקה הוא היחלשות הדולר מול סל המטבעות. הדולר נחלש היום עד כ-1% מול השקל ונסחר סביב 3.83 שקלים. האירו קופץ ב-1% מול המטבע המקומי ונסחר ברמה של כ-4.36 שקלים.

מלבד שאלת הריבית בארה"ב, המשקיעים בעולם מתמקדים בטווח הקצר במשאל העם בבריטניה לגבי הישארותה באיחוד האירופי, בחירות בספרד ומאוחר יותר גם בחירות לנשיאות בארה"ב.

בזירה המקומית עולה השאלה כיצד יפעלו מעצבי המדיניות הכלכלית לנוכח הנתונים המאכזבים שפורסמו לאחרונה והצביעו בין היתר על ירידה חדה ביצוא וקצב צמיחה נמוך מהצפי (0.8% ברבעון הראשון).

ארז צדוק, מנכ"ל קרנות אביב, ציין היום: "הכלכלה המקומית גולשת במדרון בטוח לעבר מיתון, אך מי שמאמין ששוק המניות מקדים את הכלכלה וצופה את מצבה העתידי, לא מופתע מהנתונים. למעשה הירידות בשווקים בשנה האחרונה חזו את השינויים הכלכליים. על פי סברה זו, השוק יתנהג בעתיד הקרוב לא על פי נתוני הכלכלה שמתפרסמים כעת, אלא על פי הצפי שלו לעתיד לבוא ולכן מי שימהר וימכור מניות היום, עשוי לגלות שהוא סגר את האורווה אחרי שהסוסים ברחו".

גיוסי האג"ח במאי הסתכמו ב-2.4 מיליארד שקל "בלבד"

מניות הגז המשיכו לבלוט במסחר. אתמול השיבו שותפויות "לוויתן" לקביעת משרד האוצר לפיה כמות הגז במאגר נמוכה ב-20% מההערכות המוקדמות. השותפויות הודיעו כי  "לא חל שינוי בהערכת המשאבים של הגז הטבעי והקונדנסט במאגן לוויתן, אשר באומדן הטוב ביותר עדיין מוערך בהיקף של 21.9 טריליון רגל מעוקב". נציין את רציו , דלק קידוחים  ואבנר .

 

דעה: כבר אי-אפשר להישען על יצוא כדי לפתח את מאגר לוויתן

מניית אפריקה  המשיכה לרכז עניין לאחר שביום חמישי פורסם כי נאמן האג"ח של החברה זימן אסיפת בעלי אג"ח דחופה במטרה להסמיך אותו להתקשר עם ברוקרים ו/או בנקאי השקעות כדי למצוא משקיע לחברה או למכור אותה.