גורי אלפי מוצא יועץ באורקל, איל וולדמן מקבל תואר "ד"ר של כבוד"

וגם: יגאל לנדאו, אמיר אייל ויורם ראב"ד עושים נטוורקינג באוניברסיטת ת"א

קומר, אלפי, זימרן וצוק / צילום: רענן כהן
קומר, אלפי, זימרן וצוק / צילום: רענן כהן

נטוורקינג באוניברסיטת תל-אביב

על ארגון הבוגרים, שכולל את יגאל לנדאו, אמיר אייל ויורם ראב"ד

אתמול (ב'), בנוכחות 5,000 איש, רובם בוגרי אוניברסיטת תל-אביב, ציינה האוניברסיטה את 60 שנותיה ואת ביסוסו של ארגון בוגריה.

רשימה מרשימה של בוגריה הפגינה נוכחות, בהם אנשי תעשייה, מדע, משק וכלכלה. בין היתר היו שם יגאל לנדאו, מבעלי רציו ובנק אגוד; רוני שוורץ, הבעלים ומנכ"ל עמינח; אמיר אייל, יו"ר בית ההשקעות אינפיניטי; בני אייל, מנכ"ל אינפיניטי; ניר גלילי, מנכ"ל סונול; רון וקסלר, מנכ"ל ישראכרט; איש הנדל"ן מנחם אורן; תמיר גילת; אהרון מנקובסקי; דויד אסיא; ד"ר יורם דנציגר, שופט בית המשפט העליון; ועו"ד יורם ראבד.

מספר בוגרים ש"עשו את זה", כיכבו בסרטונים לרגל האירוע, בהם גדעון סער, יוסי לשם, לילך אשר-טופילסקי, מאיר ברנד ואציק צאיג.

באירוע נכחה צמרת האוניברסיטה, ובכללם נשיא האוניברסיטה, פרופ' יוסף קלפטר; יו"ר הוועד המנהל, ד"ר גיורא ירון; הרקטור, פרופ' ירון עוז; מנכ"ל האוניברסיטה, מרדכי כהן; אמנון דיק, יו"ר אגודת ידידי האוניברסיטה; וסיגלית בן-חיון, מנהלת ארגון הבוגרים.

סיגל אדר, מנכ"לית אגודת הידידים, שעומדת בראש הובלת הקמת ארגון הבוגרים, דיברה על פוטנציאל הנטוורקינג של הארגון: "ארגון הבוגרים הוא מערכת ענפה של קשרים חברתיים, שמטרתה לשפר את חיי כולנו. זו קהילה שפועלת למען עצמה, אך יש בכוחה, בזכות הכישורים, הכישרונות והיכולות של חבריה, לפעול גם למען אחרים".

בן חיון ולנדאו / צילום: תמר מצפי
 בן חיון ולנדאו / צילום: תמר מצפי

חסמב"ה של עולם המשפט

שופטת העליון חיות: "על השופטים לדבר בלשון בני אדם ולהימנע מארכנות וטרחנות"

צמרת עולם המשפט התכנסה במרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת-גן לרגל השקת הספר "זאת ועו"ד - דיוקן העברית המשפטית בישראל" שנכתב על-ידי מרצי המרכז האקדמי, עורכי הדין מיכל אהרוני ורן לוסטיגמן.

הספר בוחן את גלגוליה של השפה הכתובה בעולם המשפט וקורא לעבור לשפה משפטית פשוטה וברורה.

אל האירוע הגיעו דמויות בולטות מעולם המשפט והאקדמיה, דוגמת שופטת בית המשפט העליון, אסתר חיות; עו"ד אביגדור פלדמן; דיקן הפקולטה למשפטים במרכז האקדמי, פרופ' יעד רותם; פרופ' אביעד הכהן; והעורך הלשוני רוביק רוזנטל, שגם ערך את הספר.

כותבי הספר קיבלו גיבוי לדרישתם מצד השופטת חיות, אשר אמרה באירוע כי "על השופטים לדבר בלשון בני האדם". חיות אף ציטטה מקור אשר קורא בהומור לשופטים "חבורת חסמב"ה", על כך שהם מדברים בשפה שאינה מובנת לאחרים, וציינה כי "למרבה הצער זוהי ביקורת מוצדקת ונכונה, שיש לתת עליה את הדעת".

בסיום דבריה קראה השופטת "לשאוף לפשטות ולבהירות פסקי הדין ולהימנע מארכנות ומטרחנות".

רותם, אהרוני, חיות, לוסטיגמן ורוזנטל / צילום: שלומי מזרחי
 רותם, אהרוני, חיות, לוסטיגמן ורוזנטל / צילום: שלומי מזרחי

גורי אלפי מצא יועץ באורקל

זאפה הרצליה נצבעה באדום. כ-200 מנהלים מהחברות הבולטות במשק הישראלי התכנסו למפגש הלקוחות השנתי של אגף המערכות (Systems) של אורקל ישראל כדי לדון ב"מסע לענן" ובאסטרטגיות השונות לבצע אותו בצורה חכמה ומאובטחת.

היו שם מנהלים מחברות שהן לקוחות אורקל, כמו אמדוקס, שירותי בריאות כללית, מגדל, צה"ל, משרדי ממשלה, סרגון, ורינט, מנורה, בנק ישראל והבנקים השונים, Playtech, בזק, מכון ויצמן, הוט, אל-על, ECI, הפניקס, PWC ,Qualcomm ומוטורולה.

מהצד של אורקל היו שם גיל קומר, מנהל פיתוח עסקי באגף מערכות אורקל ישראל; שרי צוק, מנהלת אגף המערכות של אורקל ישראל, שהציגה את אסטרטגיית אורקל לענן המהונדס; ואייל זימרן, סגן נשיא ומנהל טכנולוגיות ראשי (CTO) של חטיבת מערכות בענן באורקל העולמית, שהציג את "מכונת הענן של אורקל" Oracle Cloud Machine, המקלה על ארגונים לעבור לענן.

האולם היה מלא בהיי-טקיסטים וגורי אלפי אחד, שהיה אחראי על החלק הבידורי. כשעלה לבמה, הוא ביקש לדעת במה הנוכחים עוסקים. לחלל האוויר נזרקו מילים כמו שרתים, תשתיות ועננים, ותגובתו המיואשת הצחיקה את הקהל ההיי-טקי הממומחשב.

אלפי כבר נראה כמי שמרים ידיים מלהבין את מהות העסק. אבל אז אחד הנוכחים הגדיר את עצמו כ"יועץ". לגורי רווח, ונראה היה שהוא מתלהב מפשטות הגדרת התפקיד הזו. אבל הוא נותר מודאג. "ומי מייעץ לך, מי תומך בך, עם כל האחריות הזאת?", הוא שאל אותו.

קומר, אלפי, זימרן וצוק / צילום: רענן כהן
 קומר, אלפי, זימרן וצוק / צילום: רענן כהן

דרור שטרום בעד עבודה זרה

לדבריו, "על הרגולציה לאפשר לבנקים זרים לספק שירותים פיננסיים"

בית הספר לכלכלה של המסלול האקדמי המכללה למינהל קיים כבכל שנה את יום העיון השנתי לזכרו של פרופ' חיים ברקאי ז"ל, מייסד בית הספר לכלכלה במכללה, שנפטר לפני 10 שנים. יום העיון עסק השנה בהגברת התחרותיות במערכת הבנקאית, והנחה אותו דיקן בית הספר לכלכלה, ד"ר איתמר שבתאי.

את יום העיון פתחו פרופ' אשר טישלר, נשיא המכללה; וד"ר איתמר שבתאי, דיקן בית הספר לכלכלה. טישלר אמר כי "הכלכלנים מהדור של פרופ' ברקאי פעלו לפי אידיאולוגיה ולא חששו לומר את דעתם. באווירה הציבורית השוררת היום, כלכלנים כאלה הופכים לנדירים יותר ויותר".

בהמשך נשא דברים עו"ד דרור שטרום, לשעבר הממונה על ההגבלים העסקיים ויו"ר הועדה להגברת התחרותיות בשירותים בנקאיים ופיננסיים נפוצים. שטרום פירט על האתגרים אשר עומדים בפני הוועדה וחידד את מטרותיה.

לדבריו, "בישראל פועלים 11 בנקים זרים, אך אינם מספקים שירותים פיננסיים. על הרגולציה לאפשר לבנקים אלה לספק שירותים על-מנת להגדיל את התחרות. על הרגולטור לאפשר לגורמים נוספים להעניק אשראי. בכל העולם נהוג שחברות האשראי מופרדות מהמערכת הבנקאית ומתפקדות כגופים מתחרים".

בנוסף הוא אמר כי "המגזרים הרווחיים ביותר עבור הבנקים הם משקי-הבית והעסקים הקטנים, אלה המגזרים עם הסיכון הקטן ביותר. זוהי אנומליה שיש לתקן".

בהמשך התקיים פאנל בהשתתפות טישלר; פרופ' אבי בן-בסט, לשעבר מנכ"ל משרד האוצר וחבר סגל בבית הספר לכלכלה; ויואב להמן, לשעבר המפקח על הבנקים ומרצה בבית הספר לכלכלה. הפאנל עסק ברגולציה של שוק ההון בישראל.

שטרום / צילום: עידן גרוס
 שטרום / צילום: עידן גרוס

נחת מהבן: עכשיו וולדמן הוא גם "דוקטור"

איל וולדמן הגיע עם אמו לקבל בטכניון תואר "דוקטור של כבוד". גם דב מורן קיבל תואר זה

אתמול התקיים בטכניון הכנס השנתי של הענקת תואר "דוקטור של כבוד", והפעם קיבלו אותו חמישה - ד"ר דיוויד סקורטון ופרופ' אדווין תומס מארה"ב; פרופ' ז'אק לוינר מצרפת; ושני יזמי ההיי-טק הישראלים המצליחים, מפתח הדיסק-און-קי דב מורן; ומייסד ומנכ"ל מלאנוקס, איל וולדמן.

וולדמן, שסיפר בעבר בראיון ל"גלובס" כי בחר ללמוד מחשבים בטכניון "כי זה היה המוסד היחידי שקיבל סטודנטים באמצע שנת הלימודים אחרי מלחמת לבנון", הגיע לאירוע מלווה באמו, ד"ר מרים וולדמן. וולדמן ציין כי אימו תמיד אמרה לו שהוא היה צריך לעשות דוקטורט, דבר שלא קרה, כך שקבלת התואר ד"ר של כבוד היא סגירת מעגל עבורו. הוא גם ציין כי כל מייסדי מלאנוקס למדו בטכניון.

התואר הוענק לוולדמן "על חזונו ונחישותו בהקמת מלאנוקס, חברה שמאז הקמתה בשנת 1999 תורמת באופן עקבי לחדשנות ויצירתיות בישראל, בארה"ב וברחבי העולם, תוך תמיכה מתמדת בתוכניות חינוכיות במדעים ובהנדסה לנוער".

בדבריו חיבר וולדמן בין המוסד בו למד והחברה אותה הוא מוביל: "כמו בטכניון, כך גם במלאנוקס אנו שואפים להפוך את העולם למקום טוב יותר באמצעות טכנולוגיה וקידמה. בטכניון, המנהיגים של המחר סופגים אווירה של יצירתיות וחדשנות, שבה הסטודנטים מבינים באמצעות השכלה שאין כזה דבר בלתי אפשרי".

איל ומרים וולדמן / צילום: עומר טל
 איל ומרים וולדמן / צילום: עומר טל

דרושה התנהגות פרופר

מנכ"ל אסם לשעבר מבקש הקפדה על נהלים

איתי שילוני, הבעלים ומנכ"ל חברת הייעוץ S24, השיק בגלריה ארמרקט בנמל תל-אביב את ספרו "ישראליזם". הספר עוסק במסע אישי ומקצועי אל תוך התרבות הארגונית הלאומית בישראל, זו שלגישתו יצרה פלא במדבר אבל מסרבת לנער מחלות ילדות.

לאירוע ההשקה הגיעו בין היתר עמוס שפירא, נשיא אוניברסיטת חיפה ובעבר מנכ"ל אל-על וסלקום; אילן רביב, מנכ"ל מיטב דש; שי פלדמן, מנכ"ל AIG; חזי כאלו, מנכ"ל בנק ישראל; רוני חזקיהו, יו"ר הבנק הבינלאומי; יוסי בכר, יו"ר בנק דיסקונט; גלעד רבינוביץ', מנכ"ל מפלגת העבודה; אבי באום, מנכ"ל כילן נס; רמי יהושע מפרסום יהושע TBWA; אייל ארד מארד תקשורת; מודי כידון מגיתם; ואיריס בק, סמנכ"לית בטבע.

והיה שם גם דן פרופר, לשעבר מנכ"ל ויו"ר אסם ונשיא התאחדות התעשיינים. הוא נשא נאום ארוך, שהתחיל בכך שאמר "כרגיל צריך להרים בשבילי את המיקרופון". פרופר שיבח את החדשנות והיצירתיות שמביאים ארגונים בישראל, יחד עם אמביציה וחשיבה מחוץ לקופסה, וציין כי למרות כל אלה - הוא היה רוצה לראות גם סדר והקפדה על נהלים, ושזה אפשרי.

דן פרופר / צילום: איל יצהר
 דן פרופר / צילום: איל יצהר