נעילה שלילית בבורסה בת"א; שותפויות הגז עלו עד כ-1.4%

מגמה מעורבת בבורסות אירופה; עליות שערים בוול סטריט ■ דיווח ברוסיה: נתניהו הזמין חברות גז רוסיות לפתח את מאגרי הגז במדינה ■  למדריך פיקדון מובנה

הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי
הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (ד') בירידות שערים, כאשר המסחר בבורסות אירופה מתנהל במגמה מעורבת והמסחר בוול סטריט מתנהל בעליות שערים.

 

מדד ה-S&P 500 ננעל אמש (ג') בשיא שלא נראה מאז יולי 2015, והשווקים ממשיכים לעסוק בשאלה לאן מועדות פניו של הפדרל ריזרב. השווקים מתמחרים כעת סיכוי נמוך מאוד של 4% בלבד להעלאת ריבית כבר בחודש הבא, בין היתר בצל דוח התעסוקה החלש שפורסם בסוף השבוע האחרון.

עם זאת, נגידת הפד ג'נט יילן נאמה שלשום ואומנם לא נתנה מועד מדויק להעלאת ריבית, אך הדגישה כי העלאה שכזו תהיה "בחודשים הקרובים". יחד עם זאת, היא גם אמרה לא לשים דגש מוגבר על דוח התעסוקה הגרוע, אלא על "נתונים כלכליים חזקים בתקופה האחרונה".

בנוגע ליולי, החוזים מאותתים על סיכוי של 30% להעלאת ריבית בחודש הבא, נפילה לעומת סיכוי של 42% טרם פרסום דוח התעסוקה. רוב ההערכות מדברות כעת על העלאת ריבית רק בספטמבר.

 

מה צפוי בשווקים? חוסר ההסכמה בין מנהלי ההשקעות גדול מבעבר

שותפויות הגז ריכזו עניין על רקע דיווח ברוסיה שלפיו ראש הממשלה נתניהו, ששוהה בביקור במוסקבה, הזמין חברות אנרגיה רוסיות לפתח את מאגרי הגז בישראל. נציין את דלק קידוחים , רציו  ואבנר 

ב-IBI הורידו היום המלצות למניות סלקום  ופרטנר  ל"תשואת שוק" מ"תשואת יתר", נוכח הציפיות להתאוששות הענף שמגולמת במחיר המניות. המניות של שתי חברות התקשורת נסחרו בירידות.

אפריקה  ריכזה עניין גם היא, בין היתר על רקע הסדר החוב הקרב בקבוצה ועל רקע בקשת בעל השליטה לבייב לדחות פירעון חוב אישי שלו לבנקים בהיקף של 180 מיליון שקל. לבייב יציע עיבוי ביטחונות תמורת הדחייה כאשר הבנקים לא פוסלים על הסף את ההצעה. 

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]