נעילה שלילית בת"א; סלקום ירדה 2.1%, דור אלון עולה 3.6%

ירידות שערים בבורסות אירופה ובוול סטריט; ירידות במחירי הנפט לאחר הנסיקה שאפיינה את היומיים האחרונים ■ דיווח: נתניהו הזמין חברות רוסיות לפתח את מאגרי הגז הישראליים ■ מדריך מכירה בחסר

בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל אביב ננעלה היום (ה') בירידות שערים על רקע ירידות שערים בוול סטריט ובבורסות אירופה ועל רקע ירידה במחירי הנפט. מדד המעו"ף סגר בירידה של 0.63%.

 

הבנק העולמי חתך אתמול את תחזית הצמיחה ל-2016 וכעת מעריך כי הכלכלה הגלובלית תצמח בקצב שנתי של 2.4%, בהשוואה לתחזית הקודמת שעמדה על קצב צמיחה של 2.9%. זאת, בעיקר בשל הירידה בביקושים בכלכלות המפותחות, חולשה בסחר העולמי ובזרימת ההון בעולם.

מדד ה-S&P 500 טיפס אמש לשיא חדש ב-2016, בעוד המשקיעים מנסים להעריך לאן מועדות פניות של הפדרל ריזרב. על רקע דוח תעסוקה חלש, אי העלאת ריבית בשבוע הבא היא כמעט עובדה מוגמרת, אך בשווקים מנסים להבין מתי יעלה הפד את הריבית ב-2016, אם בכלל, וכמה פעמים. תשובה לכך עשויה להינתן כבר בחודש הבא, עם דוח תעסוקה עדכני וישיבה נוספת של הפד.

 

עידן אזולאי, מנכ"ל קרנות הנאמנות של בית ההשקעות אפסילון, התייחס היום למסחר וציין כי "הפחתת תחזיות הצמיחה על ידי כמה גופים רשמיים בשבוע האחרון לצד ירידת תשואות חדה באגרות החוב בעולם מעלה את החשש ששוקי המניות יתקשו להמשיך במסעם מעלה. האטה בקצב הצמיחה, ירידה ברמת הרווחיות של החברות יתקשו להמשיך להוות תמיכה למדדי המניות. אני סבור שהמשקיעים ימשיכו לחפש חלופות לריבית האפסית על ידי הפניית כספים למניות וסקטורים נושאי דיבידנד גבוה".

טאואר  דיווחה היום כי החזירה את כל חובותיה לבנקים בישראל ומחקה סופית את החובות ההיסטוריים של החברה. החזר ההלוואות, בסך של כ- 78 מיליון דולר, יאפשר לחברה גמישות פיננסית ועסקית וכן צפוי להגדיל את רווחיות נוכח ירידה בתשלומי הריבית. בנוסף פירעון ההלוואות המוקדם יגביר את איתנותה וגמישותה הפיננסית והעסקית של החברה, עקב הסרת המגבלות והשעבודים שהוטלו על החברה תחת חוזה הלוואות הבנקים משנת 2001.

שותפויות הגז הוסיפו לרכז עניין על רקע דיווח ברוסיה שלפיו ראש הממשלה נתניהו, ששהה בביקור במוסקבה, הזמין חברות אנרגיה רוסיות לפתח את מאגרי הגז בישראל. נציין את דלק קידוחים , רציו  ואבנר .

אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר ממשיך להכין את ענף הביטוח למשטר הבטחת יכולת הפירעון האירופי שבכוונתו ליישם בישראל, ועתה הוא מפרסם טיוטת הוראות חדשה, שתקשה על חברות הביטוח לחלק דיבידנדים. לאור ההוראות החדשות, סביר להניח שהחברות האימהות הציבוריות של חברות הביטוח, ובראשן חמש קבוצות הביטוח הגדולות הראל , מגדל ביטוח , כלל ביטוח , הפניקס , מנורה מבטחים , וגם חברת איילון - לא יוכלו לחלק דיבידנדים משמעותיים בקרוב. מניות החברות נסחרו בירידות.

מניית אפריקה ישראל  ירדה לאחר שנאמן אגרות החוב של החברה פרסם הזמנה של מחזיקי אג"ח מסדרה כ"ח של החברה במטרה להביא להצבעה בקשה של מחזיק אג"ח גדול - להעמדת מלוא הסדרה לפירעון מיידי ונקיטת הליכים משפטיים נגד החברה ונגד בכיריה. 

חברת התעשייה עלבד  דיווחה היום למשקיעים על אודות חריגת ענק בהשקעתה במפעל החדש שהיא מקימה בימים אלה בדימונה, שכעת מתברר כי עלות הקמתו תגיע לסכום של כ-210 מיליון שקל (לידיעה המלאה).

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]