דריכות בירושלים עקב הרמדאן: אלפי שוטרים ובלשים בירושלים

על אף המצב הביטחוני המתוח, במשטרה החליטו שלא להגביל את גיל המתפללים בהר הבית במהלך תפילות יום השישי הראשונות שמתקיימות במהלך חודש רמדאן, והצפי הוא כי היום יגיעו למקום עשרות אלפים

שוטרים / צילום: תמר מצפי
שוטרים / צילום: תמר מצפי

אלפי שוטרים נפרסו היום (ו') ברחבי סמטאות העיר העתיקה שבירושלים, יחד עם בלשי משטרה, על מנת לשמור על הסדר במהלך תפילות יום השישי בהר הבית - הראשונות שמתקיימות במהלך חודש רמדאן. על אף המצב הביטחוני המתוח, במשטרה החליטו שלא להגביל את גיל המתפללים, והצפי הוא כי היום יגיעו למקום עשרות אלפים.

 

פריסת השוטרים בבירה, בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי, מתבצעת בכל ימי השישי במהלך החודש הקדוש לאסלאם במזרח ירושלים ובסמטאות העיר העתיקה החל משעות הבוקר המוקדמות. זאת, על מנת לאפשר את חופש הפולחן לכלל הדתות והעדות בבירה, לשמור על הסדר והביטחון, ולהכווין ולהסדיר את התנועה. במשטרה הוציאו שורה של דגשים, שקוראת לכלל המתפללים לחגוג את חגם ולהישמע להוראות השוטרים בשטח לשם שמירה על הסדר.

החל מהשעה 06:30 ועד 17:00 ייחסמו לתנועת כלי רכב סביב העיר העתיקה הצירים סולטאן סולימאן, ואדי ג'וז, דרך יריחו, שמואל בן עדיה וכביש העופל. בין השעות 17:00-12:00 ייחסמו לתנועה שדרות בר לב - מצומת המטה הארצי לכיוון דרום העיר, וכלי הרכב יופנו למנהרת אשכול. דרך חברון תחסם אף היא, מרחוב מרים החשמונאית לכיוון צפון העיר, והתנועה תופנה ממנה לדרך בית לחם. בנוסף, ייחסמו רחוב הצנחנים ורחוב חיל ההנדסה.

בין השעות 6:30 ל-14:30 ייחסמו לתנועת כלי רכב דרך שכם, רחוב צלאח א-דין ורחוב עומר בן אלעס. ציבור הנהגים מתבקש לנסוע בדרך בגין במקום ברחובות אלו. עוד נמסר כי תושבי הרובע היהודי ייכנסו לעיר העתיקה משער יפו, וכן כי הציבור המגיע לכותל המערבי מתבקש להגיע בתחבורה ציבורית.

מהמשטרה נמסר כי על הציבור לנהוג בהתאם לחוק ולהישמע להוראות השוטרים, וכי כוחותיה "יפעלו בנחישות נגד כל גורם שהוא אשר ינסה להפר את הסדר". מוקד המידע המשטרתי בחיוג 110 עומד לרשות הציבור לקבלת מידע שוטף.