"קל יותר לאיים על אנשים כשיש לך כסף וכוח"

מאלין אקרמן, 37, כוכבת 'מיליארדים', ביצעה תחקיר רציני לפני שנכנסה לתפקיד לארה אקסלרוד בסדרה ■ ההון שצברה, הנאמד ב-10 מיליון דולר, לא מתקרב לזה של המיליארדרית שהיא מגלמת ■ ראיון

מלין אקרמן / צילום: באדיבות yes
מלין אקרמן / צילום: באדיבות yes

שני גברים חזקים עומדים במרכז הסדרה 'מיליארדים' של רשת שואו-טיים המשודרת ב-yes, שבה מככבת מאלין אקרמן. האחד, צ'ארלס 'צ'אק' רודס (פול ג'יאמטי), התובע הכללי של מחוז דרום ניו יורק. רודס רודף עשירים, ובמיוחד שם לו למטרה את בובי 'אקס' אקסלרוד (דמיאן לואיס), שעשה את הונו באמצעות קרן הגידור המפוקפקת שלו, לא מעט בזכות מוח מבריק וקור רוח, כמו זה שיש לרוצחים שכירים.

מאלין אקרמן היפהפייה בת ה-37 משחקת את לארה אקסלרוד, אשתו של אקס המיליארדר. לארה אקסלרוד היא אישה חזקה, אכזרית בזכות עצמה, ושותפה מלאה של בעלה.

אקרמן נולדה בשוודיה הסוציאל דמוקרטית, בעלת מערכת הרווחה והחינוך מהמפותחות בעולם, וגדלה בקנדה מגיל שנתיים. זה חשוב להמשך השיחה שלנו, משום שהיא דווקא גדלה בשתי ארצות שבהן השיטה הכלכלית שונה מאוד מזו האמריקאית, שבה היא חיה היום.

היא גדלה בתנאי חיים צנועים מאוד, והיום היא חיה בהוליווד, שאליה הגיעה עם 40 דולר בכיס. זה לקח שנתיים וחצי עד שקיבלה את התפקיד הראשון בסדרת הטלוויזיה 'הקאמבק' (עם ליסה קודרו), ואז החליטה שהגיע הזמן לקנות מכונית. היא קנתה שברולט חבוטה ב-1,500 דולר והרגישה על גג העולם. מאז השתתפה בשלל סדרות וסרטי קולנוע, והיום הונה מוערך בעשרה מיליון דולר. כסף קטן, אבל הכול עוד לפניה. אקרמן סימפטית מאוד, קצת מצוננת, ומופתעת כשאני אומרת לה שאני רוצה לדבר על כסף.

מה למדת על כסף באמת גדול ועל איך אנשים מתנהגים כשיש להם הון עתק?

"הו. קודם כל למדתי שיש מעט מאוד אנשים שיש להם המון כסף, וכדאי שהם יחלקו אותו עם השאר. זה חלק מטבע האדם לנהל מאבקי כוח. כסף זה הדבר הכי קשה, כי בין אם אתה אדם גדול או אדם לא כל כך נחמד, זה עושה לך משהו, זה עולה לך לראש. חשוב שיהיו סביבך אנשים שיאזנו את זה".

 

את חושבת שכשיש לך הון כמו שיש למדינות אתה יכול להישאר אדם מוסרי? הרי אתה כל יכול!

"תראי, מעולם לא היה לי כסף כמו שיש לאנשים בסדרה, אז קשה לי לומר. כסף זה עניין מתעתע. הייתי רוצה להאמין, כי עדיין יש לי אמון באנושות, שיש אפשרות שיש אנשים שצוברים כסף וכוח ועדיין חשובה להם גם טובת הכלל, ויש להם קהילה סביבם ששומרת אותם עם רגליים על הקרקע, מציאותיים".

 

התחלה צנועה

איזה תחקיר עשית כדי להבין את לארה אקסלרוד?

"הייתי באירועים נחמדים של אנשים שחיים את הדבר הזה, אבל בדקתי יותר את הכיוון האישי. ניסיתי להבין איך זה להיות מישהי שבאה מרקע צנוע - כמו שלי - לתוך עולם כזה, איך היא מסתדרת בעולם הזה. זה היה קצת ככה גם עבורי, כי זה מקביל לזה שאני הגעתי להוליווד. גדלתי בטורונטו ובאמת לא היה לנו הרבה כשגדלתי, אפילו לא הייתה לנו מכונית עד שהייתי בת עשר. אבא שלי היה אוסף אותי על אופניים בחורף בטורונטו, זה קפוא, אבל אהבתי את זה".

לארה אקסלרוד היא דמות חזקה, והיא לחלוטין משתמשת בכוח שיש לה.

"היא לא מקבלת שום שיט מאף אחד. היא שורדת, היא הייתה צריכה להילחם על דרכה למעלה והיא טיפוס קשוח. היא לא מפחדת. זה גם קשור, כמובן, לכסף ולכוח שיש לה, כי קל יותר לאיים על אנשים כשיש לך כסף וכוח". 

מזכיר את קווין ספייסי ורובין רייט בבית הקלפים.

"נכון! אנחנו זוג קצת יותר חם מהם ויש לנו משפחה, אבל אני בהחלט מקבלת את ההשוואה הזאת. זאת אחת התוכניות האהובות עליי".

נולדת בשוודיה וגדלת בקנדה, בשתי הארצות יש שיטות כלכליות שונות מאוד מהניאו קפיטליזם האמריקאי.

"אני נוסעת כל שנה לשוודיה ואני יכולה לומר שקנדה מאוד דומה לה מבחינת מערכת הרווחה והחינוך. בשבילי זה היה הלם לראות את מה שקורה באמריקה. העובדה שלא כל אחד יכול לקבל טיפול רפואי זה דבר מטורף. לדעתי לכל אחד צריכה להיות גישה לטיפול רפואי, גדלתי ככה ובשבילי זה לא ייאמן בכלל כמה צריך לשלם כאן על בריאות. אנשים לא יכולים להרשות את זה לעצמם. גם בנושא החינוך זה ככה. בתי הספר הציבוריים כאן לא כל כך טובים, אז אנשים שולחים את הילדים שלהם לבתי ספר פרטיים, זה בהחלט היה הלם תרבות בשבילי.

"מצד שני, בשוודיה ככל שיש לך יותר כסף אתה משלם יותר מסים, יש אנשים שמשלמים יותר מ-50% מס, הדבר הזה לא בדיוק נותן לאנשים תמריץ לעבוד, לפתוח עסקים. בסופו של דבר אנשים מהסוג הזה לא נשארים שם ולוקחים את הכסף שלהם החוצה. באמריקה אתה מרגיש שאתה יכול להיות יזם ולפתוח עסק משלך, אנשים מעודדים את זה. בקנדה ובשוודיה יותר קשה להיות יזם. אבל בסך הכול אני חושבת שהשיטה עובדת מצוין בקנדה ובשוודיה במובן של לדאוג לאזרחים ברמה הבסיסית".

בארצות הברית מעריצים את העשירים ואין שנאת עשירים. העשיר המוחצן דונלד טראמפ יהיה אולי הנשיא הבא.

"זה הצד המגוחך של זה. איך זה קורה? אני מקווה שזה לא יקרה, קשה לדמיין את זה. אנחנו בעידן כזה של ריאליטי והוא פשוט כוכב ריאליטי, הוא יודע לעבוד עם המדיה וברשתות החברתיות, ופתאום הוא לא כוכב ריאליטי, אלא נשיא. זו השתקפות של הזמן הזה בחיינו, זה מטורף".

■ הראיון המלא - במגזין "ליידי גלובס" שהופץ למנויי "גלובס". ניתן לרכוש את המגזין ברשת סטימצקי.