ענקית הקניונים עזריאלי הבטיחה גיוס אג"ח של 2 מיליארד שקל

הריבית בהנפקה - 1.3% בלבד ■ סמנכ"לית הכספים: "הגיוס יאפשר הפחתה נוספת של עלויות המימון והארכת המח"מ של הלוואות הקבוצה"

יובל ברונשטיין / צילום: תמר מצפי
יובל ברונשטיין / צילום: תמר מצפי

ענקית הקניונים עזריאלי מתקרבת להשלמת גיוס אג"ח מהגדולים שבוצעו בשוק הקונצרני המקומי, בהיקף של 2.2 מיליארד שקל. הבוקר דיווחה החברה כי הבטיחה גיוס חוב ענק בהיקף של 2 מיליארד שקל במסגרת השלב המוסדי בהנפקה, בריבית נמוכה של 1.3%.

בתחילה, תכננה עזריאלי לגייס כ-900 מיליון שקל, אולם היא הגדילה את הסכום בעקבות הביקושים הגדולים שנרשמו להנפקה, ולצורך כך קיבלה את אישור חברת מידרוג, שדירגה את החוב ב-Aa1 באופק יציב. סכום הגיוס צפוי לשמש את עזריאלי לפירעון חובות ולהמשך ייזום הפעילות שלה הנמצא בתקופה אינטנסיבית, עם תשעה פרויקטים יזמיים בהיקף של כ-680 אלף מ"ר ובהשקעה כוללת של יותר מ-5 מיליארד שקל.

בשנה שעברה גייסה עזריאלי כ-2 מיליארד שקל בהנפקות אג"ח, ומתחילת 2016 דיווחה על גיוסי חוב פרטיים בהיקף של כ-400 מיליון שקל. יובל ברונשטיין, מנכ"ל עזריאלי, מסר כי הביקושים הגדולים להנפקה "מהווים הבעת אמון בעוצמתה של החברה ובאופן שבו מתווה הדירקטוריון את דרכה". סמנכ"לית הכספים של החברה, אורית סקלר-פילוסוף, הוסיפה כי "הגיוס הנוכחי יאפשר הפחתה נוספת של עלויות המימון, והארכת המח"מ של הלוואות הקבוצה".

עזריאלי נהנית מהפעילות האינטנסיבית המאפיינת את שוק האג"ח המקומי, וגיוס החוב שלה הוא הגדול מבין החברות (בנטרול הבנקים) מתחילת השנה. בסיכום המחצית הראשונה ניתן לומר כי נמשכה פעילות הגיוסים האינטנסיבית בשוק הקונצרני המקומי, והיקף החוב שהונפק בו הגיע לכ-31 מיליארד שקל.

גם בוני התיכון ואביב בניה מגייסות

חברות הנדל"ן היוו חלק משמעותי מפעילות זו, ולמרות ירידה של 30% בהיקף הגיוסים שביצעו - הנפיקו יחד כ-8.5 מיליארד שקל.

מתחילת החודש דיווחו חברות נדל"ן נוספות על גיוסים בהיקפים מצומצמים הרבה יותר, בהן בוני תיכון, שהבטיחה בשלב המוסדי גיוס של קרוב ל-60 מיליון שקל, ואביב בניה שגייסה כ-35 מיליון שקל. הצפי הוא כי רמת הריבית הנמוכה והיעדר אלטרנטיבות השקעה ימשיכו לתמוך בפעילות המוגברת בשוק האג"ח הקונצרני בטווח הזמן הנראה לעין.