נעילה שלילית בבורסה בת"א; מניות הבנקים ירדו עד כ-2.1%

ירידות חדות בבורסות אירופה; ירידות שערים קלות בוול סטריט ■ מצטמצמים הפערים במו"מ להסדר חוב שני באפריקה ישראל

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (ד') בירידות שערים על רקע ירידות חדות יחסית בבורסות אירופה וירידות קלות במדדי וול סטריט. מדד המעו"ף נחלש ב-0.5% ,ומדד ת"א-100 ירד ב0.4%. אמש, נזכיר, ננעל המסחר בניו-יורק בירידות שערים.

 

בעוד שבשבוע שעבר נראה היה כי השווקים מנערים מעצמם את השלכות הברקזיט, מתחילת השבוע הנוכחי הפחד חוזר לשוקי העולם, עם ירידות רוחביות במניות, בנפט ובליש"ט, שצנחה לשפל של 31 שנה.

בהתאם לכך, בבנק אוף אמריקה מעריכים כי התנודתיות הגבוהה בשווקים תימשך, וכי השווקים עדיין לא תימחרו באופן סופי את ההשלכות של הברקזיט.

לכן, בחוסר הוודאות הנוכחי, העלאת הריבית בארה"ב בחודש יולי נראית לא סבירה, והשווקים מתמחרים כעת סיכוי להעלאת ריבית אחת בלבד - בדצמבר.

עידן אזולאי, מנכ"ל קרנות הנאמנות של בית ההשקעות אפסילון, מתייחס למסחר ומציין כי "נוצרה אנומליה לא ברורה בין שוקי האג"ח שרושמים שיאים חדשים מידי יום לבין שוקי המניות שעדיין נמצאים ברמות של טרום הברקזיט. מצד אחד שוק האג"ח צופה האטה כלכלית חדה ואילו נראה ששוק המניות לא כל כך מפנים את המסר הזה. אני סבור שמאחר ושוק האג"ח משמש כאינדיקטור מהימן משוק המניות, הייתי מתייחס לאחרון באופן זהיר ביותר".

S&P: הבנקים ימשיכו לקצץ בהוצאות; מחירי הדירות לא יירדו

ענף הקניונים בישראל לוהט: אלה החברות החמות בתחום

מזור רובוטיקה   דיווחה היום כי קיבלה הזמנות ל-11 מערכות רנסנס ברבעון השני של השנה. החברה קיבלה הזמנות ל-6 מערכות בשוק האמריקאי, ובכללן שתי מערכות עם מודול ניתוחי מוח. בשווקים הבינלאומיים, קיבלה החברה הזמנות ממפיציה ל-5 מערכות, בכללן 3 מערכות בסין, מערכת אחת באיטליה ומערכת אחת באוסטרליה. 

הסדר החוב השני של אפריקה  הולך וצובר תאוצה. הסכמות מלאות בין הצדדים עדיין אין, אולם מקורבים למו"מ מציינים כי הפערים הולכים ומצטמצמים ולא מן הנמנע כי בתוך שבועות בודדים יושג ההסכם, שיאפשר לאפריקה ישראל להמשיך ולהתקיים כחברה עצמאית. לפי המקורבים, לבייב עצמו רוצה מאוד לסגור הסכם במהירות, בעוד שנציגי המחזיקים מחפשים לזכות בהישגים נוספים באמצעות הארכת משך המגעים. [לסיפור המלא]

 

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]