שוברי שוק: צפו ברכבי יוקרה שהוזלו בשל יבוא מקביל

מחירי כמה דגמי יוקרה אסטרטגיים הפכו לאחרונה ללהיט בישראל הודות למהפכת היבוא המקביל: קבלו הצצה לדגמים שמוצעים כעת במחירים אטרקטיביים במיוחד

הונדה חוזרת לשוק מכוניות-העל, ב.מ.וו ומובילאיי בהצהרת כוונות לייצור רכב אוטונומי בעוד 5 שנים, רפורמת היבוא המקביל כבר נראית בשטח, ריקול גדול לטויוטה בישראל - כל אלה ועוד בתוכנית "חדשות הרכב" של גלובס TV.

רפורמת יבוא כלי הרכב של משרד התחבורה עוד לא יצאה לדרך, אבל בענף היבוא האישי והמקביל כבר מחממים מנועים. מטבע הדברים כרגע מתמקד היבוא בשני מישורים, -יבוא של דגמים שאינם נמכרים בארץ; וכלי רכב היברידיים, בעיקר משוק היוקרה, שנהנים מהטבת מס משמעותית. כך למשל, על מכונית במחיר של כמיליון שקל משלמים בישראל מס קנייה של כמעט 100%, בעוד שעל גרסה היברידית נטענת של אותה מכונית משלמים רק 20% מס קנייה.

אחת המכוניות הפופולריות ביותר בגל החדש היא מכונית הספורט האקזוטית ב.מ.וו I 8 בעלת דלתות כנפי השחף. בענף מעריכים כי כמה עשרות של יחידות כאלה כבר הוזמנו, וחלקן כבר נוסעות על כבישי הארץ. מחירן במסלול היבוא האישי הוא בסביבות 750 אלף שקל, כאשר מחירן ללא הטבת המס הירוק היה חוצה בקלות את רף המיליון. עוד דגם להיט הוא מרצדס S 500 פלאג-אין הייבריד המתוחכמת, שעולה בישראל פחות מ-S 4 "רגילה" בשל אותה הטבת מס.

כמות כלי רכב היברידיים-נטענים שמיובאים ארצה במסלולים אלה צפויה לגדול משמעותית לאחר שגם היבואנים הסדירים יתחילו ביבוא שלהם. גם באגף הצנוע יותר של היבוא המקביל נרשמת התעוררות עם דגמים כמו טויוטה פריוס החדשה ויאריס הייבריד, שעברו לאחרונה תקינה בישראל על-ידי יבואנים מקבילים.