"דור ה-Y משווה הכול לגוגל, פייסבוק ואמזון. הסטנדרטים עלו"

גיל רוזן, סמנכ"ל שיווק וחדשנות בבזק, בוועידת MAD: "המסר הממוצע והמשתמש הממוצע - מתים" ■ "יש כבר 2.5 מיליון צפיות לסרטונים של תום יער" ■ לכל הידיעות מוועידת MAD

גיל רוזן/ צילום: תמר מצפי
גיל רוזן/ צילום: תמר מצפי

גיל רוזן, סמנכ"ל שיווק וחדשנות בבזק, דיבר היום (ד') בוועידת MAD של "גלובס". 

"היום הכול הפוך מהתמסרות למדיה אחת, אנחנו מחליטים על הפרוגרמינג שלנו", אמר רוזן. "דור ה-Y הוא מכפיל כוח בכל מה שהוא עושה, הוא פשוט יותר. הוא מחובר בטלוויזיה, מחובר באינטרנט, צורך יותר ומוריד יותר. הוא לא רק מקבל את המסרים שלנו כמפרסמים, הוא יכול גם להיות השגריר שלנו - או להיות נגדנו.

"מדובר בדור מאוד חכם, כל דבר שאנחנו עושים היום הוא משווה לפייסבוק, גוגל ואמזון. הסטנדרטים פשוט עלו. ואם העולם השתנה, המשתמש השתנה - אין מצב שהשיווק יישאר אותו דבר. מי שמשווק היום כפי ששיווק לפני 3 שנים - נשאר מאחור. 

"היום המסר הממוצע והמשתמש הממוצע - מתים. אפשר להתחיל בהם, אבל אסור לסיים בהם. אנחנו, כאנשי שיווק, מונעים כיום באופן טוטאלי על-ידי מספרים מדויקים, וכאן נכנס עניין הביג דאטה. הכול מונע על-ידי המספרים בתוך המשפך, אי-אפשר לעבוד היום בלי מספרים. רק ככה אנחנו מבינים מה עשינו לא בסדר. זה כבר לא הנה המוצר - וניפגש בחנות".

רוזן התייחס גם לפעילות הסטנד-אפיסטית תום יער, הפרזנטורית של בזק: "תום היא השגרירה שלנו לדור ה-Y, היא מספקת קודם כל אינטרטיינמנט אבל גם מסרים ודיאלוג עם דור ה-Y. כמה מספרים על הפעילות של תום: יש כבר 2.5 מיליון צפיות לסרטונים שלה, 30% צפו בסרטונים האלה עד הסוף. אנחנו מדברים על 12,500 שעות צפייה בסרטונים, שהם מתחת לקו".